הרב אלישע וישליצקי
הרב אלישע וישליצקיבאדיבות קרן קהילות

הרב אלישע וישליצקי התייחס היום (שלישי) בפינתו השבועית בערוץ 7 להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

"התרבות שהכל מגיע לי ואני במרכז - לא מתחילה ונגמרת בדמות מסויימת, לא בבית המשפט ולא במשטרה או במשרד החינוך", אמר הרב וישליצקי.

"זה תלוי בכולנו, בשאלה את מי ומה מבליטים. כתוצאה מכך שחלה הידרדרות מוסרית ברמות השלטוניות צריכה להיות נקודת מפנה לכלל החברה הישראלית על כל גווניה, שיטותיה ומחנותיה של השלטון. חכמים אמרו על הפסוק 'ואולך אתכם קוממיות' - קומה על גבי קומה - צריך לבנות קומה רוחנית ומוסרית מתוך הקומה של הגאולה".

הרב קישר את הדברים לל"ג בעומר שיחול ביום ראשון הקרוב, "מה זה רשב"י? האם ל"ג בעומר הוא יום של עניינים איישים, התעלות רוחנית פרטית, או יומם של רבי עקיבא ורשב"י, יום שתלמידי ר"ע הפסיקו למות, מרד בר כוכבא של מסירות נפש למען עם ישראל".

הרב וישליצקי הוסיף כי זה היום בו יש לקרוא לכל מי שמעוניין להקשיב לקריאה: "קצת פחות הקשבה לתקשורת ופחות בחישה ב'מי אמר למי' וקצת יותר לפנות לצדדים המהותיים שאותם עם ישראל לדורותיו רוצה לבנות - 'ממלכת כהנים וגוי קדוש'. הלוואי שביום זה נעמוד מול ראי ונשאל איך לבנות בתוכנו ובסביבתנו את התיקון לנבואת ישעיהו על האמת, ולהעמיד דרך חיים של תורה ונקיות הלב שתבוא לידי ביטוי גם בממון ובכסף".