כיפת ברזל רקטה
כיפת ברזל רקטהצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שלישי) בטוקיו עם שר החוץ של יפן, פומיו קישידה.

''אנו מעוניינים בשלום וביציבות ברחבי העולם", אמר נתניהו בפתח הפגישה. ''אנו רואים סכנה ואתגר במשטרים פראיים המתחמשים בנשק גרעיני. במקרה שלכם זו צפון קוריאה ואנו כמובן מזדהים ומבינים את המצב בו אתם נמצאים".

ראש הממשלה אמר לשר החוץ היפני כי ישראל ניצבת גם היא מול התחמשות גרעינית. "דו"ח האו"ם שפורסם אתמול הוא דוגמה נוספת לדרך בה איראן ממשיכה להונות את העולם ולקדם את תכנית הגרעין שלה. ברור שאסור לבטוח באייטולות ואם הקהילה הבינלאומית רוצה להימנע מהאיום של טרור גרעיני, עליה להבטיח שלאיראן, נותנת החסות העיקרית לטרור, לא תהיה היכולת לפתח נשק גרעיני".

בהתייחסו לתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים אמר נתניהו לקישידה כי "מאז ביקורך בישראל חווינו שינוי לרעה מכיוון שהרשות הפלסטינית חתמה על הסכם עם חמאס. חמאס מחויב להשמדתנו. אנו נשארים מחויבים לקידום השלום, ומעדיפים שלום שיושג במשא ומתן. אך אנו יכולים לדון רק עם ממשלה שמרכיביה מחויבים לשלום".

"אם הנשיא עבאס ימשיך באיחוד עם חמאס, ארגון טרור שיורה באופן קבע טילים לישראל, נראה בו אחראי לכל טיל שיירה מכיוון עזה לישראל. אנו מקווים שהסכם האיחוד הזה יתמוסס ונוכל למצוא דרך לשוב למו"מ אמיתי עם שותף אמיתי לשלום", הוסיף נתניהו.