צמיג בוער. ארכיון
צמיג בוער. ארכיוןצילום: פלאש 90

כוחות גדולים של משטרה ובילוש פשטו היום (ג') בשעות הבוקר המקדמות על בתיהם של שני נערים כבני 14 ביישוב בת עין בגוש עציון.

השוטרים העירו את הנערים, הוציאו את אותם ממטותיהם, והעבירו אותם לחקירה במחוז ש"י.

השניים, אשר הובאו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית במחוז ש"י, נחקרו בחשד לעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות באש, בעקבות השתתפותם בהפגנה שנערכה בגוש עציון במחאה על הירצחה של תושבת עפולה שלי דדון הי"ד.

השניים נחשדו כי במהלך ההפגנה הבעירו צמיג באש. הנערים הכחישו בחקירתם את המיוחס להם.

בשעות אחה"צ הובאו הנערים לבימ"ש השלום בירושלים. בדיון, דרשה המשטרה לשחררם לעשרה ימים מעצר בית והפקדה של אלף ש"ח.

עורך דינם, אביחי חג'בי, אשר ייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו, דרש בדיון לשחררם ללא תנאים, וזאת עקב העבירה המינורית בה נחשדו.

עורך הדין הדגיש עוד, כי הנערים מכחישים את המיוחס להם וכי לא הוצגו בפניהם כל ראיות המקשרות אותם להבערת הצמיג.

השופט אלכסנדר רון קיבל את בקשת המשטרה באופן חלקי בלבד והורה לשחרר את הנערים לשלושה ימי מעצר בית בתוספת הפקדה של חמש מאות ש"ח.

עו"ד חגבי מסר בתגובה כי "בית המשפט קבע, באופן חד משמעי, כי מדובר במקרה מינורי. התנהגות המשטרה מעידה על פאניקה ומוטיבציית יתר שתביא לסלידה וחוסר שיתוף פעולה. מדובר בנערים נורמטיביים, שמקומם במוסדות לימוד והעשרה ולא בחדרי חקירות".

מארגון חוננו המסייע משפטית לנערים נמסר כי "לצערנו אנו עדים בתקופה האחרונה לציד מכשפות ולגל מעצרים כמעט חסר תקדים, שלא זכור לנו מאז ימי הגירוש מגוש קטיף. עורכי הדין מטעם הארגון מגיעים יום יום לבתי המשפט עם עצורים, רובם קטינים, חלקם על סף גיל האחריות הפלילי, ועל אף הבקשות המופרכות של המשטרה רובם משתחררים לבתיהם. אנו מקווים כי המערכת תתפוס את עצמה ותחזור לשפיות. בתקופה אחרת נערים אלו לא היו נחקרים כלל ובוודאי לא היו נשלפים ממיטותיהם באישון לילה".