יפעת קריב
יפעת קריבפלאש 90

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) פנתה במכתב ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הנכנס, ח"כ זאב אלקין (הליכוד), בנוגע להיעדר נשים בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון.

לדברי ח"כ קריב "האפליה בוועדת החוץ והביטחון בייצוג שוויוני לנשים הינה בלתי מתקבלת, בוועדה מכהנת רק אישה אחת כחברה קבועה, ובוועדה המשותפת לתקציב הביטחון אין כלל ייצוג לנשים. מדינת ישראל חתומה על החלטת האו"ם 3141, אך איננה מיישמת אותה כלל".

''ועדת החוץ והביטחון הינה אחת מהוועדות המשפיעות על חיי אדם במדינת ישראל - בסמכותה להחליט על גיוס חיילים לקרב. על ועדת חוץ וביטחון להוביל בשבירת המחסום המגדרי. הנני דורשת, כי ועדת החוץ והביטחון תפעל לקיים את החלטה ותהא מחויבת למינוי נשים בוועדה בצורה שיוונית באופן מידי", כתבה ח"כ קריב.

השרה לימור לבנת הביעה תרעומת דומה וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה "בושה לוועדת הכספים ולוועדת חוץ ובטחון שמינו ועדה משותפת לתקציב הבטחון בת 11 חברי כנסת ובה אף לא חברת כנסת אחת".

"כבוד לחברת הכנסת יפעת קריב שחשפה את השערוריה, ודורשת לתקן את העיוות. חלפו הזמנים שבהם נשים היו מודרות מעיסוק בנושאי ביטחון, במקרה זה בעניני תקציב הביטחון. אני פונה ליו״ר הכנסת ח״כ יולי אדלשטיין לעצור את דיוני הוועדה המשותפת עד שיהיה יצוג ראוי לחברות הכנסת. המאבק נגד הדרת נשים חל גם על הכנסת", כתבה השרה לבנת.