מעלה רחבעם
מעלה רחבעםערוץ 7

ראשי השדולה למען ארץ ישראל, חברי הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) ויריב לוין (הליכוד ביתנו), הגיבו להרס הבתים היום (רביעי) במעלה רחבעם שבגוש עציון.

"שיא של אכיפת חוק מפלה ודראקונית, שמתבטאת בצווי התיחום, צוים שגובשו ונחתמים אך ורק נגד יהודים", אמרו השניים.

לדבריהם, ''גם העובדה שהצלחנו למנוע את הריסת הרוב הגדול של המאחזים המתוחמים, אינה מצדיקה את ההרס המתבצע כעת. נפעל לביטולם של צוי התיחום כמו גם לכל אכיפה מפלה".

כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה נכנסו הבוקר למעלה רחבעם כדי להרוס שבעה מבנים, כשהם מצוידים באמצעים לפיזור הפגנות ולהתמודדות עם הפרות סדר. עשרות בני נוער המתינו לכוחות וניסו לעכב את הגעתם. עם תחילת הפינוי של המשפחות נרשמו עימותים בין הכוחות לבני הנוער שהגיעו למקום. שתי נערות נעצרו.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, אמר כי "כל הריסת בתים היא ביטוי לחולשה ולרפיון באחיזתנו בארץ ישראל אך אנו לא נרתע ולא נשקוט, נמשיך לבנות להתרחב ולהכות שורשים בגוש עציון ובכל מקום".

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) מתחה ביקורת על היעדר ההתערבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא פעל למניעת ההרס. ''רק אתמול הורשע בבית משפט בישראל ראש ממשלה לשעבר שהחריב את היישוב עמונה והבוקר ממשלת ימין מחריבה את בתיהם של יהודים במעלה רחבעם שבגוש עציון''.

''במקום לעצור את הפינוי של שר הביטחון ולדאוג לחיזוק היישוב היהודי בגוש עציון, ראש הממשלה משחק במטה פנסוניק ביפן. ההיסטוריה תשפוט", אמרה מועלם.

מעלה רחבעם