צפו: פייגלין בוועדת הפנים

סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) קורא לראש הממשלה לפטר את חברו לסיעה, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, בנוכחותו של אהרונוביץ', תקף פייגלין ואמר כי ''אם ארגוני טרור היו כובשים את מרכז וושינגטון והשר האחראי היה מגלה רפיסות ונותן לכובשים מקום מוגן מהמשטרה - הוא לא היה נשאר בתפקידו".

"מרכז ירושלים נכבש בחול המועד פסח על ידי החמאס והתנועה האסלאמית", אמר פייגלין בדיון, ''כשהשר אהרונוביץ' מסרב לבקשת המשטרה להיכנס למסגד אל אקצה ולהפסיק את ירי הזיקוקים וזריקות האבנים - אובדת הריבונות וצומח העולם התחתון".

לטענת ח''כ פייגלין, במדינת ישראל אין מוראה של מלכות, כלשונו. "ככל שיש פחות מדינה יש יותר פשיעה, אם בנתניה כדי לפתוח עסק אני צריך אישור של העולם התחתון ואם קבלן צריך לשכור חברת שמירה - אין מוראה של מלכות. זה אומר שבאופן אסטרטגי כשלת אדוני השר בהבנת היסוד של כל העניין", הטיח בו פייגלין.

סגן יו"ר הכנסת פנה לשר לביטחון פנים ואמר לו "כשאתה לא מאשר לקצינים להיכנס למסגד שממנו זורקים אבנים - זה כישלון שלך ואז אין מוראה של מלכות. אתה לא יכול להחליט שבנושאים לאומניים אתה בורח מאחריות כי זה ערבים ואיפה שזה קל לך אתה מתמודד.

"ילדות קטנות לא שוכבות בבית חולים לוינשטיין שנה עם גולגלות מנופצת? מישהו ניסה ללכת לבקר בהר הזיתים את קברו של ראש הממשלה מנחם בגין בלי חברת שמירה פרטית? שמעתם על כך שבתי כנסת בלוד וברמלה נשרפים עד היסוד? זה לא טרור?", שאל.

הוא הוסיף כי תאונות הדרכים הקטלניות באות כתוצאה של אלימות לאומנית בכביש, "יש קשר בין הדברים - הנתונים מראים שברוב תאונות הדרכים מעורבים אנשי מגזר מאוד מסוים".