השר משה יעלון
השר משה יעלוןאריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון, משה יעלון, השתתף היום (רביעי) בטקס לזכר חללי התנועה הקיבוצית.

במהלך הטקס אמר יעלון כי "66 שנים חלפו מאז הקמתה של מדינת ישראל. 66 שנים במהלכן הצליחה ישראל להתפתח ולשגשג ולהפוך דגם לחיקוי ברחבי העולם כולו. להמשיך בבניית הבית הלאומי היהודי למרות הקשיים ועל אף האתגרים, וכשהכאב מלווה אותנו לכל פינה".

"לצד ההצלחות הכבירות והגאווה העצומה, טרם הגענו אל המנוחה והנחלה. גם היום, 66 שנים אחרי, מבקשים דורשי רעתנו לפגוע בנו, ואינם מכירים בזכותנו לבית לאומי יהודי באיזשהו גבול. אחרי שנואשו מהניסיון לנצח את מדינת ישראל בקרבות של צבא מול צבא - בשל כוחו העצום של צה"ל ובזכות מי ששמם חקוק בשערי ליבנו – הם ממשיכים בדרכם הנלוזה באמצעות טילים ורקטות, טרור ודה-לגיטימציה, פיתוח נשק גרעיני וניסיון לפגוע ביהודים וישראלים כאן וברחבי העולם".

יעלון הדגיש כי ישראל לא תירתע, "נמשיך לשאוף לשלום בכל מאודנו, אך נגדע ידם של אלו המבקשים את נפשנו. נמשיך לחנך את בנינו ובנותינו כי משאת נפשנו היא שלום וחיים שלווים לצד שכנינו, אך נתמודד באומץ ובמסירות עם כל אתגר הניצב בפנינו. נצליח במשימותינו אם נפגין נחישות, אחדות ועמידה איתנה".

"השנים חולפות והחיים משתנים, וגם ההוויה הקיבוצית לובשת ופושטת צורה, מסגלת עצמה לעידן חדש, אך הבסיס נותר אותו בסיס, ואותו אנו מחויבים לשמר. עלינו להקפיד ולהמשיך להעבירו מדור לדור. לשמור על ערכי מוסר נעלים. להגן ולחמול על אזרחינו החלשים, להילחם בחורמה בגזענות, באלימות ובשנאת הזרים, לעקור מהשורש את הטרור המכונה בטעות 'תג מחיר' ולחתור לשוויון זכויות מלא למיעוטים, לנשים וכל מי שהוא אחר.

"רק כך נוכל להמשיך לפרוח ולשגשג. רק כך נוכל להמשיך לגדל כאן דורות של בנים ובנות אשר ימשיכו את הפלא הייחודי הזה שבנו אבות המדינה. רק כך נוכל להיות ראויים לכן - אתן, משפחות יקרות, אשר מלמדות אותנו עוצמה מהי: יכולת העמידה שאתן מפגינות והחזרה לחיי יצירה ועשייה על אף הקושי הכבד והחלל העצום, הם עבור כולנו שיא הגבורה, אות ומופת לכולנו"