מפגינים נגד הנכבה
מפגינים נגד הנכבהדובר תא ישראלים באונ' העברית

עשרות פעילי תא הסטודנטים של הבית היהודי, "ישראלים", באוניברסיטה העברית וארגונים נוספים קיימו היום (רביעי) הפגנה באוניברסיטה נגד אירועי יום הנכבה שנערכו במקום.

הפעילים קראו להפסקת ההסתה של הציבור הערבי נגד המדינה. במקביל פעילי תא הבית היהודי באוניברסיטת אריאל הפגינו גם לאותן מטרות.

בהפגנה השתתפה גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד שאמרה כי "חשוב שהתאים הימניים באוניברסיטה יפגינו בעד מדינה יהודית ודמוקרטית ובעד גיוס. בחודש האחרון המדינה החליטה לעשות צעד ולשלוח צווי גיוס לעדה הנוצרית. הנוצרים במדינה הם חלק ממנה, והם שווים לכל האזרחים. אנחנו מאוד שמחים ומעודדים את הגורמים המתונים בחברה הנוצרית, שרוצים להשתלב בחברה הישראלית ובצה"ל. אנחנו כאן, "ישראלים", תא הסטודנטים של הבית היהודי נתמוך ונעזור לסטודנטים שירצו להתגייס".

פעילי תא "ישראלים" קראו: "די לחתירה תחת הלגיטימיות של מדינת ישראל".

יו"ר תא "ישראלים" באוניברסיטה העברית, ענהאל וולינר, אמר כי "לאור האירועים האלימים בשבועיים האחרונים באוניברסיטה והפרה בוטה של כללי המשחק הדמוקרטי, החלטנו להפגין כנגד שלושת התאים הערביים שקוראים להשתמטות ומערערים על יסודות הקיום של מדינת ישראל".

ממטה "ישראלים" נמסר כי, "הבהרנו שלקבל מהמדינה ובתגובה לתקוע סכין בגבה, היא לא אופציה נסלחת. במקום שקיצוניים בקרב ערביי ישראל יעשו חשבון נפש איך הם מביאים את עצמם פעם אחר פעם ל"נכבות", הם מעדיפים להסיר מעצמם אחריות ולבעוט במדינה היחידה במזרח התיכון שהם יכולים לחיות בה בלי לחשוש ממוות אכזרי יום ביומו. אולי צריך לארגן להם טיול לסוריה שידעו להעריך את מה שהמדינה נותנת להם, כולל האפשרות לקיים הפגנה נבזית כזאת בתוך מוסד אקדמי הממומן מכספי משלם המסים".