בפעילות
בפעילותסניף אריאל בנות יד בנימין

בתפילה אנחנו מבקשים שבית המקדש יבנה, אבל לא תמיד מצליחים להכניס את הרצון לחיי היום יום שלנו.

אנחנו לא תמיד מתגעגעים לתקופה שלא חיינו בה, ומצליחים לקוות לחיות במציאות בה יש מקדש.

את התחושות האלו, הצליחו חברות סניף ''אריאל'' בנות ביד בנימין לשנות, איך הן עשו את זה? איך הן חיברו את הסביבה שלהן לבית המקדש? הן קיימו שבוע מעמדות, שעוסק כל כולו בבית המקדש בצורה חוויתית ומושכת.

"בזמן שבית המקדש היה קיים, ארץ ישראל היתה מחולקת ל-24 חלקים ובכל שבוע חלק אחר בארץ פעל בבית המקדש, הכוהנים של אותו החלק היו עושים את המשמרות וכל שאר העם בחלק הזה היו עולים לבית המקדש ומקיימים תפילות מיוחדות. אני שמעתי על זה לראשונה בהרצאה שהביאו לנו בתנועה, והציעו לנו לעשות פרויקט שבאמת יוסיף למודעות בית המקדש ויקדיש את העשייה במהלך השבוע לנושא הזה", מספרת בתאל בעל צדקה, קומונרית של סניף יד בנימין.

"כך עלה הרעיון של שבוע מעמדות, זהו שבוע בו אנחנו עוסקים בבית המקדש. בבית הספר חילקנו תפילה לבניית בית המקדש, עשינו פעילות למאה ילדים בישוב אליה הבאנו את מכון המקדש, שהעבירו תחנות בנושא, היה מאוד מוצלח. ביום שישי אנחנו מעבירים פעילות בנושא בגנים, הבאנו גם מרצה לשכבה הבוגרת, הפרשת חלה לנשות הישוב, עשינו חלוקת תפילות במרכז המסחרי וארגנו אמירת תהילים לבניין המקדש.

"אנחנו מוסיפים את המודעות לזה, וגם מכוונים את התפילות שלנו לבניית בית המקדש. כשתכננו את זה לא ציפית שזה יתפתח למשהו כל כך גדול, שיגע בתושבי הישוב ושנקבל עליו הרבה תגובות חיוביות. אנחנו התחלנו לעבוד על זה חודש מראש וזה דרש הרבה עבודה, אנחנו שמחים על מה שיצא", סיפרה הקומונרית.