יום הנכבה
יום הנכבהצילום: פלאש 90

בשטחי הרשות הפלסטינית צוין היום (ה') "יום הנכבה", כלומר יום האסון שהתרגש על הפלסטינים כתוצאה מהקמתה של מדינת ישראל.

דוברי הרשות הפלסטינית, ממשלת חמאס, אש"ף, 'פתח' והארגונים הפלסטינים האחרים הציגו מסרים אחידים באירועים שנערכו בכל הערים הפלסטיניות באיו"ש וברצועת עזה.

דוברים אלה הדגישו בפני הקהל הרב שהגיע לאירועים כי שיבת הפליטים לבתיהם היא "וודאית" וכי ההנהגה הפלסטינית תוסיף להחזיק בעמדות היסוד שלה.

בהפגנות נישאו בין היתר הססמאות הבאות: "זכות השיבה אינה מתבטלת בהתיישנות", "השיבה שלנו וודאית וחירות לאסירים ולמסגד אל-אקצה", "השיבה לבתים היא זכות מקודשת" ו"הכיבוש יסתלק מן העולם בוודאות".  

מזכ"ל מפלגת חד"ש, איימן עודה, אמר באירוע לציון יום הנכבה בשכם, כי ערביי ישראל הם חלק אינטגרלי של העם הערבי הפלסטיני והם נשארו על אדמתם למרות שהיו נתונים לצעדי הדיכוי של ישראל. הוא האשים את ישראל בניסיון להפוך את הסכסוך ממדיני לדתי בין יהודים למוסלמים.

"אנחנו נמצאים לקראת הפיכת המדינה (ישראל) ליהודית, כאשר 20 אחוזים מתושביה הם ערבים פלסטינים", אמר עודה כמצוטט ע"י סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וופא.

"כל עוד אנו דבקים בהשתייכות שלנו (הפלסטינית), המדינה תהפוך ל(מדינה) דו לאומית. על ערביי הפנים (הכוונה במילה "הפנים" לשטח הפנימי של פלסטין, כלומר לשטח מדינת ישראל דהיום) לשים את כובד משקלם כדי לשרת את עמם, לו הם משתייכים מבחינה לאומית ומבחינת הבעיה (הפלסטינית)", אמר עודה.