ירושלים עולה לאחר ההחטאה
ירושלים עולה לאחר ההחטאהעודד קרני

דרמה גדולה התקיימה אתמול (חמישי) באולם הפחים שבחולון. משחק מספר 4 בשלב רבע גמר הפלייאוף הפגיש בין הפועל ירושלים והפועל חולון, כשירושלים מובילה בסדרה 1:2 וצריכה ניצחון אחד בשביל לעלות אל חצי גמר הפיינל פור.

ירושלים עלתה למשחק ללא ארטיום פראחוסקי הפצוע וללא ג'וש דאנקן החולה, גם חולון מצידה עלתה לשחק ללא שחקן הרכב משמעותי כמו בראיין אוסברי שהיה גם הוא חולה. המשחק התנהל בצמוד לכל אורכו, עד שברבע השלישי למשחק ברייסי רייט הוביל ריצה של ירושלים ובריחה קטנה. שחקניו של אלעד חסין לא נשברו ובעזרת רוח לחימה והמון רצון הצליחו לחזור למשחק והיו צמודים עד לסוף המשחק.

חצי שניה לסיום המשחק, עבירה על סקוטי ריינולדס שהיה המצטיין של המשחק עם 22 נקודות ו-5 אסיסטים, שלחה אותו לקו העונשין עם אפשרות להשוות את התוצאה שעמדה על 73:75 לזכות ירושלים. ריינולדס לא עמד בלחץ והחטיא את הזריקה השנייה. בכך קבע את סיום העונה עבור חולון שהייתה במרחק נגיעה ממשחק חמישי. ירושלים עלתה לחצי הגמר ותפגוש את המנצחת בין מכבי חיפה לעירוני נס ציונה. האם הגמר יהיה מכבי ת"א מול הפועל ירושלים? נחיה ונראה.

בשביל שמכבי תגיע למעמד הגמר המכובד היא תצטרך לנצח את הפועל אילת בסדרת חצי הגמר. אילת העפילה גם היא אמש, לאחר שניצחה את הפועל תל אביב בתוצאה 73:83 באולם באילת. כזכור, בסיום העונה הסדירה הפועל תל אביב הייתה מדורגת במקום הרביעי, מקום אחד לפני הפועל אילת. ההיסטוריה לימדה כי בכל חמשת העונות האחרונות, תמיד הדיחה החמישית את זו שלפניה. ואכן אילת המשיכה את ההיסטוריה כשהדיחה בתום סדרה מפתיעה ביותר את הפועל תל אביב של ארז אדלשטיין.

עודד קטש הכין את קבוצתו לסדרה בצורה הטובה ביותר, ובשלב חצי הגמר יפגוש את המוליכה בצהוב - מכבי תל אביב, לה כבר הפסיד העונה מחוץ לליגה, בגמר גביע המדינה. סדרת המשחקים בין הצהובים לקבוצתו של קטש יהיו בתאריכים: 22/5, 26/5, 29/5. כעת אילת יכולה להתחיל להתכונן בעוד שמכבי נמצאת במילאנו בפיינל פור היורוליג.

זהות הקבוצה שתשחק מול הפועל ירושלים בשלב חצי הגמר עדיין לא ידועה. מכבי חיפה הגיעה לאולמה ביתי של עירוני נס ציונה אחרי ניצחון משכנע במשחק הקודם בין השתיים. בחיפה קיוו כי התאוששותם של מורן רוט ובריאן רנדל תעזור להם להשיג את הניצחון השלישי והמכריע אך נתקלו בערב חלש של כל שחקני הקבוצה. אפילו דונטה סמית', כוכב הירוקים, סיים עם 15 נקודות בלבד ושורה סטטיסטית מהנמוכות שלו העונה.  מנגד אצל נס ציונה להטו שחקני הקבוצה הכתומה כשמעל כולם בלט גיל אמיתי הצעיר עם 17 נקודות ויום נדיר מחוץ לקשת. האניקט הפגין את יכולותיו האתלטיות ונס ציונה פירקה את חיפה 65:92. לא כוחות.

ביום שני הקרוב ייפגשו השתיים למשחק חמישי ומכריע. נס ציונה לא ניצחה העונה באולם רוממה החיפאי. אחרי תצוגה כזו כמו אמש מגיע לנס ציונה לעלות על חשבון חיפה. נחכה ליום שני.