אוהדי אתלטיקו
אוהדי אתלטיקורויטרס

איזה סיום לעונה גדולה צמודה ומותחת. לכל אורך העונה התחרו שלוש קבוצות על האליפות - ברצלונה, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד.

המנצחת מבין השלוש היא אתלטיקו, לאחר שסיימה בתיקו את משחקה הערב (מוצאי שבת) מול ברצלונה האלופה היוצאת, במגרשה הביתי הקאמפ נואו.

לא הרבה נתנו סיכוי לאתלטיקו, הרי זו לא קבוצה עם מסורת. תמיד הקרב היה בין ריאל מדריד לברצלונה, אף פעם אתלטיקו לא הייתה חלק ממאבק צמוד. רבים חשבו שככל שהליגה תתקדם אתלטיקו תפספס ותצא מהמירוץ לאליפות.

דווקא ריאל מדריד עם כריסטיאנו רונאלדו היא זו שיצאה ראשונה מהמירוץ, למרות שהצליחה להעפיל אל גמר ליגת האלופות בליגה היא לא הצליחה לשמור על יציבות בשלבי הסיום של העונה ויצאה אל מחוץ למירוץ.

לעומתה, דווקא ברצלונה שכבר הייתה עם רגל וחצי מחוץ למירוץ הצליחה להתאושש במהרה והגיעה למשחק סיום העונה באצטדיונה הביתי מול אתלטיקו מדריד. ברצלונה עלתה למשחק כשהיא יודעת שרק ניצחון יכתיר אותה לאלופת ספרד עוד עונה. מנגד עלתה לה אתלטיקו מדריד שגם תוצאת תיקו הספיקה לה לזכות באליפות בזכות עונה גדולה והפרש נקודה על פני ברצלונה.

מהלך המשחק:

אתלטיקו שהתחילה את המשחק כאלופה, גילתה כבר בדקה ה-34 שהיא לא. חלוצה של ברצלונה, אלכסיס סאנצ'ס, כבש שער מדהים לרשת שוער אתלטיקו טיבו קורטואה.  

רבע שעה לאחר מכן, חזרה אתלטיקו שוב להיות האלופה. ארבע דקות בתוך המחצית השנייה דייגו גודין התרומם גבוה לכדור קרן ונגח בעוצמה לרשת ברצלונה. שער זה היה אמנם שער שיוויון אך גם שער אליפות. שער שקבע אליפות ראשונה מזה 18 שנה לאדומים.

הבשורות הרעות מבחינת האלופה החדשה הם שב-24 במאי, בגמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד, הם יחסרו ככל הנראה את דייגו קוסטה וארדה טוראן שנפצעו במהלך המשחק הערב. האם אתלטיקו ימשיכו את העונה האדירה שלהם עם זכיה באלופות? תשובה בשבוע הבא.