קונצנזוס. אבו מאזן והנייה
קונצנזוס. אבו מאזן והנייהפלאש 90

הסכם הפיוס הפלסטיני בין ארגון פתח לחמאס אמור לשלב את ארגוני הטרור האסלאמיים במוסדות אש"ף והרשות הפלסטינית, מבלי שארגונים אלה נדרשו להכיר בישראל ולהתנער מהטרור.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ודוברים פלסטינים אחרים, מציגים את שילוב חמאס והג'יהאד האסלאמי במוסדות אש"ף כהתפתחות חשובה היכולה לסייע לתהליך המדיני.

מנגד בחמאס נשמעים קולות אחרים. חוסאם בדראן, מבכירי חמאס, מייחס חשיבות רבה לדבקות באדמת "פלסטין ההיסטורית", ולא רק בגדה המערבית כגבולות מדינת פלסטין.

בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס פרס", אמר בדראן כי "מפת פלסטין המוכרת ע"י העם (הפלסטיני), והאומה הערבית והאסלאמית, היא המפה הידועה הכוללת את כל פלסטין מנהר (הירדן) ועם הים (התיכון). כל שרטוט אחר של הגבולות אינו נחשב בעינינו פלסטין גם אם הסכימו על כך אחרים מתומכי ההסדר בזירה הפלסטינית".

בדראן הדגיש גם את חשיבות המאבק בניסיון "הכיבוש" לקבוע עובדות בשטח, ולצד המאבק המזוין, המלחמה ב"כיבוש" ותקיפת האינטרסים הישראליים ב"פלסטין הכבושה", הוא צידד בהמשך הטמעת המסרים הנכונים בקרב הדור הצעיר על מנת שלא ילכו שולל אחר תרחישים שקריים, ובמשתמע התהליך המדיני.