מחבלי החמאס
מחבלי החמאסצילום: פלאש 90

בכירים בחמאס רואים בהסכם הפיוס עם ארגון פתח ובשותפות בשלטון עם הרשות הפלסטינית כהזדמנות להעביר את תפיסת המאבק בישראל לשטחי איו"ש.

מחמוד אל-זהאר, חבר הלשכה המדינית של חמאס ומבכירי הארגון, אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה "אל-אקצה", כי ממשלת האחדות הפלסטינית שתקום בקרוב תהיה ממשלת טכנוקרטים ונעדרת כל סמכות לנהל מו"מ עם ישראל. למנגנוני הביטחון ברצועת עזה יתווספו כ-3,000 פעילים ששירתו בעבר במנגנונים והם לא יחליפו את הפעילים הקיימים, ובמילים אחרות מנגנוני הביטחון יוסיפו לפעול תחת שליטה של חמאס.

בהקשר לאסטרטגית העימות עם ישראל אמר זהאר, כי "תוכניות המאבק על כל צורותיו אמורות לעבור לגדה המערבית לאחר יישום הסכם הפיוס" והוסיף, כי תומכי התיאום הביטחוני לא יישארו לעד.

לדבריו, חמאס דבק בקוראן, שעל פיו כל שטח פלסטין עתיד להיות משוחרר ועל "הישות הציונית" לצפות ליכולות מרחיקות לכת של חמאס לאחר שהטילים ששיגרה בעבר הגיעו לתל אביב.

התמיכה של איראן השיעית במשטר הסורי העלאווי שגרם להריגתם של 150 אלף איש, רובם מוסלמים סונים מאז מרץ 2011 אינה פוגעת בעמדתה הבסיסית של חמאס הסונית כלפי טהראן. זהאר הודה, כי איראן מסייעת לחמאס מאז 1989, למרות מהמשבר בסוריה השפיע על היחסים, כעת הוא סבור שהבעיה הגיעה לקיצה והתנאים הבשילו להדק עוד יותר מבעבר את היחסים בין הצדדים.