לרוץ למען השלום
לרוץ למען השלוםצילום: פלאש 90

פט פארמר, האצן האוסטרלי בן ה-52 מאמין שבמקום שמנהיגים כשלו, דווקא הוא יצליח.

פארמר הוא אבא לשבעה ילדים, שר הספורט בעבר בפרלמנט האוסטרלי, וכיום אחד מרצי האולטרה מרתונים המוכר ביותר. האולטרה מרתונים אלו ריצות למרחקים ארוכים מאוד, הרבה יותר מ- 42 ק"מ של ריצת המרתון המוכרת.

בשנת 2012 השתתף פארמר באולטרה מרתון מהקוטב הצפוני לקוטב הדרומי, והשנה החליט לאתגר את עצמו עוד יותר - לרוץ למען השלום במזרח התיכון. 

רגע לפני שהחל את ריצתו למען השלום, אמר פארמר: "רוב האנשים רוצים שלום בסביבתם הקרובה, אך מעט מאוד אנשים עושים משהו בנוגע לזה. זו למעשה התכלית של הריצה הזו - להניע אנשים לפעול למען השלום". פארמר הוסיף ואמר כי לטענתו לספורט יש יכולות שאין לכל פולטיקאי חשוב ככל שיהיה - "ספורט מגשר על הפערים בין אנשים ומדינות".

מסלול הריצה של פארמר נקבע מראש, כשתחילת המסלול הייתה בביירות, בירת לבנון. בהמשך עבר פארמר בין עמאן בירת ירדן, פטרה, ועקבה. את דרכו בארץ החל לפני כשבוע וחצי באילת. משם רץ לאורך הנגב: מצפה רמון, דימונה ובאר שבע. גם בתל אביב ביקר האצן, בנוסף לראשון לציון, חיפה, נצרת ושטחי יו"ש.

מחר (שני) בשעה 15:00 יסיים פארמר את הריצה באירוע חגיגי במיוחד, בשער יפו שבירושלים. אל פארמר התלוו לאורך כל הריצה אנשים נשים וטף וכן צוותי צילום.

עם תחילת מסעו אמר פארמר: "החלטתי שאני רוצה להראות את נופיהם היפים ואת הצד החיובי של כל המקומות האלה. כשאתה רואה משהו על המזרח התיכון, כולל ישראל, זה תמיד קשור באלימות, בבעיות ובקשיים שיש לכולם - בניגוד גמור למה שאני שומע מהחברים שלי שגרים במזרח התיכון".

לאחר סיום המרוץ, יעברו הרצים שהתלוו לפארמר למלון קינג דיוויד בירושלים, בו יפתח תערוכתה של האמנית האוסטרלית שרון דוידסון, המלווה את פארמר מזה זמן רב. המיצג המרכזי בתערוכה הינו "דגל העולם" בגודל 2.5 מטר עליו חתמו בתביעת יד לצורך הזדהות תומכים מרחבי העולם.  

אז האם פארמר יצליח במקום שבו גדולים ממנו כשלו?

אולי במקום שגדולי אומה לא צלחו, יצליחו דווקא זריזי הרגליים בעלי הסיבולת ארוכת הטווח. שהרי ברור לכולם במזרח התיכון, כי על מנת להשיג תוצאות כאן, צריך אורח רוח וסיבולת לב ריאה למרחקים. ארוכים עד מאוד.