ההפגנה בצומת יצהר

אנשי השמאל שהפגינו אחר הצהריים (א') נגד היישוב יצהר בשומרון, ביקשו מאחד הנוכחים למחות על אירועי "תג מחיר" ולא ידעו שמדובר בסטודנט מאריאל שהגיע כדי למחות על ההסתה הציבורית נגד ההתיישבות.

"כולנו יודעים מה זה הטרור האמיתי, כולנו יודעים כמה מסוכן ליהודים הטרור הזה, כולנו עם תושבי יצהר אשר חוטפים מידי יום אבנים ובקבוקי תבערה", אמר הסטודנט.

לאחר כמה שניות של שקט מוחלט, ניסו אנשי השמאל להשתיק את הסטודנט וקראו לעברו קריאות גנאי. "כמי שעושה 80 ימי מילואים בשנה, השמאל ההזוי לא ילמדו אותי ואת חברי מהו טרור. אינני מתנחל ואף אינני חובש כיפה אך לא יכולתי לסבול את אי הצדק ואת חוסר הפרופורציה שאותם אנרכיסטים באים להגיד", הוא הוסיף.

מנהל ועד מתיישבי השומרון, שגיא קייזלר, הסביר את היוזמה ואמר כי "הריקוד על הדם של קבוצת הקיצוניים הללו היא בלתי נסבלת. קבוצת שמאל סהרורית שקובעת את סדר היום במדינה מנסה לשנות את הנרטיב הישראלי לטובת אויבינו ואנחנו נהיה בכל מקום בכדי לזעוק את זעקת המתיישבים".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בהפגנה "הגענו עם קפה ועוגה לכבד את המפגינים ועם שלטי 'אחים בואו נדבר''. לצערנו גילינו שמדובר בהפגנה פוליטית של חבר כנסת נעלם מ'העבודה' (איציק שמולי - ע.ב.) שכל מטרתה הייתה השגת זמן מסך לאותו חבר כנסת".

יצוין כי קציני מחוז ש"י במשטרה הגיעו למקום והבהירו למפגינים כי התקהלות בלתי חוקית. עובדה זו לא מנעה מהם להניף שלטים בהם נכתב "ציונות ולא גזענות", וכן "יום מילואים נוסף בהגנה על הדמוקרטיה".

תושבי יצהר התייצבו מול המילואמניקים, העניקו להם אוכל ושתייה והניפו שלטים עליהם נכתב "אחים, בואו נדבר".

"מוזר שהפגנה שכוונה נגד לקיחת החוק לידיים, בעצמה הפרה את החוק בליווי חבר הכנסת איציק שמולי", אמר דובר היישוב עזרי טובי. "לצערנו מעבר לגידופים והפגנת שנאה כנגד הישוב יצהר בשם הסובלנות לערבים, לא הצלחנו להבין את הקשר הישיר בין יצהר לבין פעולות 'תג המחיר'.

"בישוב יצהר משרתים קצינים וחיילים במדים, ולא נאפשר לשום לובשי מדים אחרים להשמיץ אותנו. זה לא יותר מניסיון דמגוגי להרוויח זמן מסך וסיקור תקשורתי", הוסיף.