דוד צור
דוד צורצילום: פלאש 90

ח"כ דוד צור (התנועה) יוצא להגנת ראש מפלגתו, שרת המשפטים ציפי לבני וטוען כי הפגישה עם אבו מאזן בלונדון היתה לגיטימית ומתבקשת.

"ההתלהמות שנשמעה מספסלי הליכוד והבית היהודי לאחר פגישתם של ציפי לבני ואבו-מאזן פאטתית. מה הלחץ? מה יותר הגיוני מכך שאם שניהם באותו המקום, וקרי מבקש אז מתקיימת פגישה. יותר הגיוני לסרב לפגישה?", שאל.

לדבריו, לא מדובר בפגישת משא ומתן עם ממשלחת פתח-חמאס, אלא פגישה בה ניתן "לשמור במעט את הדלת פתוחה להמשך משא ומתן עתידי".

צור מתח ביקורת גם על ראש הממשלה נתניהו שהסתייג מהפגישה בין לבני לאבו מאזן ואמר כי נתניהו לא קורא נכון את המצב הבינלאומי, כלשונו. "ידידנו הטובים ביותר, כמו ארה״ב וגרמניה לא ממש מבינים לאן אנו רוצים להוביל את עצמנו ואת האזור.

כדאי, שנתמוך ונעודד את ציפי במעשיה ולא ניישר קו עם דנון, ורגב וכץ. ציפי כבר הוכיחה שהיא יודעת לשמור על האינטרסים הלאומיים", הוסיף ח"כ צור.

נזכיר כי שרת המשפטים לבני נועדה ביום ה' בלונדון עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן - בפעם הראשונה מאז החליטה ישראל להפסיק את המשא ומתן עם הרשות. לבני חזרה באוזני עבאס על עמדת ישראל, המתנגדת לשיתוף הפעולה של פתח' עם חמאס.

שר התחבורה, ישראל כץ, תקף את לבני וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי היא מכורה למגעים עם הפלסטינים, "אחרת איך יכול להיות כי בניגוד להחלטת הממשלה ותוך החלשת העמדה הישראלית, הלכה ונפגשה עם אבו מאזן? ממליץ על טיפול גמילה".