נזקי שטפונות
נזקי שטפונותצילום: איתן פלדש, קנט

רבבות פונו מבתיהם בסרביה ובבוסניה בסוף השבוע בעקבות שטפונות כבדים שפקדו את אזור הבלקן. לפחות 30 בני אדם נהרגו והרשויות בשתי המדינות הביעו חשש כי מספר ההרוגים יעלה.

הרב הראשי לסרביה, הרב יצחק אסיאל, סיפר כי לפי שעה לא ידוע על יהודים שנפגעו בשטפונות.

"השטפונות היו בחלק רחב של כמה ממדינות הבלקן", סיפר הרב אסיאל ודבריו הובאו הבוקר ב'המבשר', "אולם גם כאן בבלגרד בירת סרביה, פונו כ- 15,000 איש המתגוררים בפאתי העיר סמוך לנהר, לצערנו עד עתה נמנו כ- 8 הרוגים בסרביה, מלבד שאר ההרוגים במקומות אחרים".

"באשר ליהודים, עד עתה אין מידע ספציפי על יהודים שנפגעו חלילה. אך הקהילה היהודית עוקבת בדריכות אחר כל ההתפתחויות, היות ובאזורים שפונו יש מטבע הדברים ככל הנראה גם יהודים. חלק גדול מיהודי סרביה הם קשישים שאינם יכולים להסתדר ללא עזרה מהקהילה היהודית, והקהילה היהודית מנסה לאתר אותם במרכזי הפינוי בבתי ספר ובאולמות ספורט, תוך תקוה שאיש מהם לא נפגע חלילה".

לדבריו, מעולם לא נרשמו שטפונות כאלו בסרביה. "מדובר במשהו שלא מוכר כלל. על פי השירות המטאורולוגי, השטפונות היו הכבדים ביותר ב- 120 שנות מדידה הם נוצרו בעקבות מערכת גשם אינטנסיבית – כמות גשם של שלושה חודשים שירדה בתוך ימים ספורים ודבר שכזה ניתן לחוות רק פעם במאה".