האופרה במצדה
האופרה במצדהיחצ

האופרה הישראלית חוזרת עם פסטיבל האופרה במצדה, אירוע התרבות הבינלאומי הגדול בישראל.

במרכז הפסטיבל הפקת האופרה "לה טרוויאטה" מאת ג'וזפה ורדי מהאופרות המוכרות והאהובות בבימויו של מיכאל זנאנייצקי מבכירי במאי האופרה בעולם כיום ובניצוחו של מאסטרו דניאל אורן.

האופרה "לה טרוויאטה" מאת ג'וזפה ורדי הייתה האופרה הראשונה שהוצגה בישראל בשנת 1923. לאחר דיונים משותפים בין הנהלת האופרה הישראלית, מנצח ההפקה, דניאל אורן ובימאי ההפקה, מיכאל זנאנייצקי, הוחלט שהאופרה המובילה לשנת 2014 בפסטיבל תהיה הפקה מרהיבה וחדשה של אופרה זו, למרגלות המצדה.

בשנה זו מרחיב הפסטיבל פעילותו גם לצפון הארץ לגליל המערבי ויקיים בעכו סוף שבוע שמוקדש למוצרט בחצרות ובאולמות האבירים בעכו העתיקה, שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת.

על ההפקה ינצח כמיטב המסורת של הפסטיבל המנצח הישראלי דניאל אורן שבחר צוות סולנים מובחר במיוחד להפקה.

הפקה זו היא הגדולה והמורכבת ביותר שהתקיימה בישראל והיא תעסיק כ- 2500 עובדים בנוסף ל-700 משתתפים וצוותי תפעול.

התשתיות כוללות במה בגודל 66 מ' עומק על 60 מ' רוחב- סה"כ 3000 מ"ר, טריבונה הכוללת כ-7580 מקומות ישיבה נוחים, שטחי חניה למאות אוטובוסים ורכבים פרטיים, תשתיות תקשורת ואינטרנט, מתחם קבלת פנים לקהל הרחב בהשראת רחוב פריזאי ובגודל של 15,000 מ"ר וכולל 3500 מקומות ישיבה וכ-160 חדרי שירותים אקולוגיים, אחורי קלעים ומתחם טכני.

לראשונה בתולדות הפסטיבל, תארח האופרה הישראלית את התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של קנת נגנו - מגדולי המנצחים בעולם. על רקע המצדה תבצע התזמורת את סימפוניות מספר 1 ומספר 9 של בטהובן בהשתתפות סולנים בינלאומיים: אן פטרסון-סופרן, דניאל סינדרום-אלט, מייקל וייניוס-טנור, אודון איברסן-בס-בריטון ביחד עם המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני.

משרד התיירות משווק את הפסטיבל בגרמניה, באיטליה, בצרפת, ברוסיה באנגליה ובארה"ב. הקמפיין שמשרד התיירות מממן בחו"ל, מסייע למיתוג ישראל כמדינה המציעה עושר תרבותי מודרני. פרויקט האופרה מכוון לקהל יעד איכותי בחו"ל, שמסוגל לשלם עבור תיירות יוקרתית. כמו כן משרד התיירות מטיס ומממן אירוח מלא לעשרות עיתונאים מהעולם, שיגיעו לסקר את הפסטיבל. על פי ההערכה והניסיון, הפסטיבל צפוי להביא לארץ כ-2000-3000 תיירים שיגיעו לארץ במיוחד לפסטיבל.