מצדיע. אבו אל עינין
מצדיע. אבו אל עיניןצילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

סולטאן אבו אל-עינין, יועצו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס בחר להלל ולשבח את דמותה של הארכי מחבלת שהובילה את הפיגוע הקטלני בתולדות מדינת ישראל, בו נרצחו 37 אזרחים.

על המחבלת דאל מוגרבי אמר אל עינן בראיון לטלוויזיה הרשמית של הרש"פ כי "השהידה דלאל מוגרבי - אני מצדיע לנשמתה ולנשמת כל השהידים -[דלאל] אשר יסדה את הרפובליקה הפלשתינית שלה בדרכה המיוחדת בין יפו לתל אביב". כך צוטט האיש על ידי אנשי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

ראשי המכון המפיצים את הציטוט מפיו של היועץ מציינים כי האמירה לפיה דלאל מוגרבי "יסדה את הרפובליקה הפלשתינית שלה בדרכה המיוחדת," מתייחסת לפיגוע כביש החוף בשנת 1978, שבו היא ומחבלים נוספים מתנועת פת''ח השתלטו על אוטובוס שנסע בכביש החוף ורצחו 37 אזרחים, מתוכם 12 ילדים.

עוד הוסיף אל עינין ואמר באותו שידור כי "על האדמה הזאת ולמען האדמה הזאת ראוי לתת את דמנו, כדי לגרש את הפולשים הללו מכל טפח מאדמתנו הפלשתינית".

ב'מבט' מציינים כי זו אינה ההתבטאות היחידה של האיש בשבחה של המחבלת הרוצחת. שבועיים קודם להתבטאותו האחרונה חזר והילל את השאיפה לתת "דם" למען "פלשתין". זאת בהתייחסו לדמותה של המחבלת: "[אנו זוכרים את] הבחורה השחומה הזאת, בת מחנה [הפליטים] שתילא [דלאל מוגרבי], אשר לא הסכימה אלא להקים את מדינתה בדרכה המיוחדת בין יפו ולבנון. הבחורה הזאת אשר נלחמה עם עמיתיה עד שהתחמושת שלה אזלה. כן, חודש מרץ מתכבד בדם הפלשתיני הזה...", מצטטים אנשי 'מבט'.

כמו כן מציינים שם כי יועץ זה של עבאס התבטא גם בשבחו של מחבל שדקר למוות ישראלי וכינה אותו "גיבור לוחם". בעקבות ההתבטאות הקודמת דרשו חברי קונגרס אמריקאים מעבאס לפטר אותו אך עבאס סירב להיעתר לדרישה ואף לא גינה את דבריו.