צעדת ח"י המסורתית במועצה האזורית חבל יבנה נערכה אתמול בפעם ה-14, כאשר השנה לווה לראשונה האירוע המסורתי במרוץ מקצועי במספר מקצים.

כבכל שנה הגיעו לאירוע משתתפים מכל רחבי הארץ זאת לצד בני נוער ומבוגרים מיישובי המועצה ומהיישובים הסמוכים. 600 המשתתפים התחלקו למקצים תחרותיים של 2, 5 ו- 10 ק"מ, ובנוסף כלל האירוע חידוש נוסף כאשר לראשונה התקיים 'מרוץ אפרוחים' לילדים עד גיל 7. כל מקצה חולק לקטגוריות מתחרים על פי גילאים כאשר לצד מקצי הרצים, התקיים במקביל מסלול הצעדה המסורתי. נקודת היציאה של המרוץ הייתה במושב ניר גלים והוא השתרע לאורך שדות המועצה.

במרוץ שהפיק מתנ"ס חבל יבנה השתתפו גם חיילי חיל הים מבסיס אשדוד ותלמידי כיתה יא' מישיבת נווה הרצוג, אשר חלקם אף סיימו במקומות הראשונים בתחרות. מאמן קבוצת הריצה של נווה הרצוג, שמעון אטיאס ציין כי, "התלמידים מצליחים להתאמן ולהביא הישגים יוצאי דופן למרות הלחץ בלימודים".

המנצח בריצת 10 ק"מ תחרותי הוא שגיא בן נעים שהגיע בזמן של 36:38. למקום השני הגיע אייל טרם עם תוצאה של 37:59 דקות, ומקום השלישי הגיע תלמיד נווה הרצוג, אסוידקל מנצפורי, שקבע תוצאה של 38:18 דקות. בקטגוריית ריצת 10 ק"מ נשים, תרצה קייזר הגיעה למקום הראשון, ורדית לוי קטפה את המקום השני, ויפית ארזי את השלישי. במקצה 5 ק"מ הגיעו למקום הראשון מיכה יעיש, למקום השני נועם עזריה, ולמקום השלישי שי שחר.

"מועצה אזורית חבל יבנה שמחה לפתוח במסורת חדשה ולשלב בצעדת ח"י המסורתית לזכר הנופלים, מרוץ מקצועי לשוחרי ענף הריצה" אמר ראש המועצה, משה ליבר.

עוד הוסיף ליבר, "אני שמח על כך שהגעתם לקחת חלק במסורת ארוכת השנים של הצעדה ולזכור את אותם נופלים בני יישוביי המועצה אשר מסרו את נפשם בגבורה. האירוע נועד גם להדגיש את חשיבותה של הפעילות הספורטיבית לבריאותנו והיותה חלק בלתי נפרד מחיינו. אנחנו רואים בהשתתפות באירוע הצהרת כוונות לעשייה משמעותית בתחום הספורט ולא פחות חשוב, רצון מכל התושבים להכיר זה את זה ולהעמיק את שיתוף הפעולה בתחומים רבים ומגוונים".

מנהלת מחלקת הספורט במועצה ומי שהייתה אחראית על הפקת המרוץ, שורי לוי, אמרה כי "מחלקת הספורט במועצה ובמתנ"ס שמה לה כמטרה ליצור סביבה בריאה ופעילה, ובדרך זו נמשיך לפעול. אנחנו שואפים לכך שמשפחות שלמות יעסקו בספורט כפעילות משותפת, כמו דברים רבים בחיים. אנו מאמינים שעיסוק בספורט מתחיל מהחינוך בבית".

היא ציינה כי "מעודד לראות שיש ציבור גדול שמעוניין בריצה בפרט ובספורט בכלל. לשמחתנו האירוע עבר בהצלחה רבה. אנו מודים לעשרות המתנדבים שתרמו מזמנם וממרצם לטובת הצלחת האירוע, בהם גם קבוצת הנוער של מושב ניר גלים שאירח את המרוץ".

"חשוב לנו לחזק את העסקים בקהילה, עשרות הדוכנים שהופעלו באירוע הספורט הם עסקים מקומיים מיישובי המועצה", הוסיפה.

אפרת עזריה, תושבת מושב ניר גלים אשר ליוותה את כל בני משפחתה באירוע אמרה "יש כאן דגש על המשפחתיות, ואני מרוצה מאוד מפעילויות הספורט שמתרחשות באזור. יישר כוח לכל המארגנים".

מאמנת הריצה של קבוצת יבנה סיכמה את האירוע: "מרוץ עם נשמה".