טאבלטים בוועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה של הכנסת הצטרפה היום (שלישי) לפרויקט "כנסת ירוקה" – והפכה לוועדה הירוקה הראשונה בכנסת.

הוועדה תוביל פיילוט במסגרתו הצעות הנוסח לדברי החקיקה הראשית וחקיקת המשנה יועברו לחברי הכנסת באמצעים אלקטרוניים (טאבלטים או מחשבים ניידים) והדפסתם תצומצם באופן משמעותי.

לפי ההערכות המהלך יאפשר לחסוך כ-30 אלף הדפסות בשנה. לקראת השקת הפיילוט הודה יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן לחברי הוועדה על ההתגייסות לפרויקט, ואמר כי "שיתוף הפעולה של חברי הכנסת בוועדה יסייע להתנהלות סביבתית נכונה יותר ויביא לחיסכון הן בכמויות הנייר המודפס והן בעלויות".

במסגרת הפרויקט תעביר מזכירות הוועדה את הנוסח הרלוונטי לכל ישיבה וישיבה ישירות למכשירים האלקטרונים שיסופקו בדיונים לחברי הכנסת. כמו כן, נציג מאגף טכנולוגיה ומחשוב של הכנסת ילווה את הפיילוט במהלך כל אחת מישיבות הוועדה וייתן מענה לתפעול המכשירים ולכל שאלה שתתעורר.

כאמור, הפיילוט יבוצע במסגרת פרויקט "כנסת ירוקה", שהוא פרויקט הדגל של יושב-ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, בהובלתו של מנכ"ל הכנסת רונן פלוט. מדובר בפרויקט רב-שנתי, שמטרתו להפוך את הכנסת לבית שבו תפיסת הקיימות (תפיסה רב-ממדית ובין-תחומית הבוחנת את כלל חיינו בהיבטים של סביבה, חברה וכלכלה) היא התפיסה המכוונת את התנהלותו.

המנכ"ל פלוט התייחס לפיילוט, בירך את חברי ועדת הכלכלה וצוות הוועדה ואמר כי מדובר ביום היסטורי. "להערכתי, הפיילוט בוועדת הכלכלה יצליח במהירות ויוטמע בקרוב בכל הוועדות. נשים את כל הניירות בצד ונתקדם צעד נוסף בפרויקט 'כנסת ירוקה', נסייע בשמירה על הסביבה ונביא לחיסכון בנייר ובכסף רב", אמר פלוט.