מתחדש המאבק? קבר דוד
מתחדש המאבק? קבר דודלמצולם אין קשר לאמור בכתבה. פלאש 90

אהרון גוזלן, צעיר שהגיע אתמול (שני) לקבר דוד, עוכב בידי שוטרים, לטענתו ללא סיבה נראית לעין. במהלך העיכוב הבהירו לו השוטרים כי הסיבה היא כניסתו לאולם 'הסעודה האחרונה' שאותו הגדירו שוב ושוב ככנסייה.

קביעתו של גוזלן שהמקום אינו כנסייה נתקלה בהתנגדות נחרצת של צמד השוטרים כפי שניתן לראות בסרטון שאותו מפיץ גוזלן מרגעי עיכובו בידי השניים.

נזכיר כי הדברים מגיעים יומיים לאחר הודעתו של השר לביטחון פנים ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת, חברת הכנסת מירי רגב, על החלטה שלא לשנות את הסטטוס קוו במתחם קבר דוד, הן מבחינת האחריות על המקום והן מבחינת התפילות המתקיימות במקום.

עוד נזכיר כי במקום מתקיימת מיסה נוצרית פעם אחת בלבד בשנה, אירוע שבוודאי אינו הופך את המקום לבעל התואר כנסייה.

על האירוע כולו מספר גוזלן: "הלכתי לאולם המכונה הסעודה האחרונה בדרך לדירה שלי, עם התפילין, כמו שהייתי רגיל לעשות במשך כל השנה האחרונה. עוד לפני שהגיעו השוטרים, השומר אמר לי אסור לך להיכנס עם התפילין כי זה מתסיס. אני מזמין משטרה. שאלתי: 'למה, אני עושה ככה כבר שנה שלימה'. בכל זאת, הורדתי את התפילין ונכנסתי בלעדיהם.

השומר ליווה אותי בתוך הסעודה האחרונה בקפידה, כמו בהר הבית. חיכה עד שאני אצא. זה מעולם לא היה קרוב לסגנון הזה. לאחר מכן, כשיצאתי מהדירה חזרה עם כמה חברים, השומר הגיע והצביע עלי בפני השוטרים, ואמר שזה אני.

ההלם הגדול ביותר היה לי, כשהשוטר אומר לי פתאום שזוהי כנסייה. שאלתי אותו כמה שאלות והוא החל צועק ומשפיל אותנו. לבסוף לקחו אותי משום מה לקישלה, וקיבלתי זימון לחקירה לעוד יומיים (רביעי).

מהמטה להצלת קבר דוד המלך נמסר: "מקומם כי יום לאחר שחגגנו את ניצחון המאבק עם ההודעה של השר אהרונוביץ בצורה הרשמית ביותר כי אין שינוי בסטטוס קוו אפילו בזמני התפילות, אנו מגלים כי מאחורי גבנו המשטרה הכריזה על המקום ככנסייה חדשה".