השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הגיב היום (שלישי) לפרסומים לפיהם החינוך הממלכתי דתי יתרום מאות מיליוני שקלים לחינוך הערבי.

"לא אתן יד לפגיעה בחינוך הממלכתי דתי המופלא שמשרת 300,000 ילדים מסורתיים, חילונים ודתיים", כתב בנט בדף הפייסבוק שלו.

"לפעמים אני פשוט לא מבין. הבוקר פתחתי את עיתון דה-מרקר, שם ראיתי כותרת ראשית על תכנית חדשה של שר החינוך: 'החינוך הממלכתי-דתי יתרום מאות מיליוני שקלים לחינוך הערבי'. בחיי, זו היתה הכותרת. המסר הבלתי-נסתר הוא פשוט: 'ניקח מהדתיים העשירים האלו, וניתן לערבים המסכנים'. מי שתידרך את העיתון כך צריך להתבייש", הוסיף בנט.

לדברי בנט, "החינוך הממלכתי דתי (חמ"ד) משרת כ-300,000 ילדים חילוניים, מסורתיים ודתיים. מערכת זו גידלה כאן דורות של צעירים ערכיים, בעלי דרך ארץ המשרתים ביחידות השדה בצה"ל ותורמים למדינת ישראל. למעלה מ-50% ממוסדות החמ"ד הם בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל: לוד, ירוחם, קריית שמונה, באר שבע, שלומי, צפת, טבריה – ובעצם בכל מדינת ישראל".

"ומי לומד בבתי ספר ממלכתים דתיים? כולם, כל עם ישראל. דתיים וחילונים ומסורתיים. את ילדיי אני שולח לבית ספר יחד עם ילדים מכל הסוגים. אמהות במכנסיים או בחצאית ואבות ששמים כיפה רק בקידוש בשבת או עם כיפה סרוגה או שחורה. עולים מצרפת, אוקראינה ואתיופיה, לצד ותיקים", כתב יו"ר הבית היהודי.

"אני מבהיר באופן ברור: תנועת הבית היהודי לא תיתן לפגוע בשום צורה במערכת חינוך מופלאה זו. לא יהיה", חתם בנט את הפוסט.