הרב ישראל אריאל
הרב ישראל אריאליוני קמפינסקי

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, קיבל בימים האחרונים מכתב מגורמי ביטחון, בו הוא נדרש שלא להפר את השקט באזור קבר דוד במהלך ביקור האפיפיור.

"בשבת הקרובה תתקיים תפילה ברובע היהודי במתחם קבר דוד, לצערי קיבלתי פנייה ממשרד הביטחון, מנסים להטיל עלי אימה כמו ברוסיה. אמרו לי שהם לא רוצים שיהיו בעיות באזור קבר דוד. עוד מעט יגידו לי שאסור לנשום", מספר הרב אריאל.

הרב אריאל טוען כי בניגוד לפרסומים על שמירת הסטטוס קוו בקבר דוד, הם יודעים דברים אחרים, "הם מוצאים כל מיני נוסחאות משפטיות שיאפשרו לנוצרים לקיים שם הרבה תפילות. כבר היום העיר העתיקה ואזור קבר דוד, מלאים בנוצרים עם צלבים גדולים על הכתפיים. והנה דווקא עכשיו בערב יום ירושלים, 47 שנים לשחרור העיר, מדינת ישראל מחזקת את השלטון הנוצרי בירושלים. לא מספיק שהמוסלמים חוגגים בהר הבית, עכשיו יתנו לנוצרים לקיים חמישים תפילות ביום, במתחם קבר דוד".

לדבריו על פי חוק המקומות הקדושים אסור לאפשר לנוצרים להתפלל שם, "במקום של עבודה זרה אסור ליהודי להתקרב. על פי חוק המקומות הקדושים קבר דוד הוא מקום קדוש ליהודים, בעצם מסירת חלק מהמתחם לנוצרים, תהיה בעיה הלכתית בשבילנו להתפלל שם, זו פגיעה בזכויותינו".

הרב אריאל מתקומם על הידיעות לפיהן משרד החינוך הנחה מורים להיסטוריה להעביר לתלמידים מערך שיעורים על האפיפיורים, "הנצרות רדפה את היהודים במסעי הצלב, קהילות שלמות חרבו, מאות אלפי יהודים נרדפו, אנחנו אומרים בתשעה באב קינות על מה שקרא בורמייזא, שילמדו את התלמידים על שריפת התלמוד, על האינקוויזיציה, על הגטאות ברומא, על ממשלת הדיכוי בחסות האפיפיור. שיספרו לתלמידים איך הרב הרצוג אחרי השואה ביקש מאפיפיור להציל את הילדים שהסתתרו במנזרים ושלצערנו חלקם לא יודע עד היום שהוא יהודי".