משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים היום (שלישי) סיור בחיפה, במהלכו התייחס לשאלות עיתונאים בנושא ביטול אימוני המילואים והסרטון בו תועד מות הפלסטינים ביום הנכבה.

יעלון ציין, כי לא רק אימוני המילואים נפגעים, "זה לא רק המילואים, זה כל מה שקשור להוצאות השוטפות. אבל אין ספק שמערכת הביטחון וצה"ל נמצאים במצוקה תקציבית שהיא לא חדשה לקבינט ולכל מי שאחראי לנושא. אני את הדיונים האלה קיימתי בחדרים סגורים עד לאחרונה, אבל מהרגע שנאלצנו לבטל צווים למילואים אז זה יצא החוצה ואני מקווה שזה יחזור לחדרים הסגורים והקבינט יקבל את ההחלטות הנכונות".

לדבריו, "אני מכיר את האמירות האלו שזה נעשה כדי להפחיד. זה לא נעשה כדי להפחיד, צריך להבין שכשמדובר על תקציב הביטחון הפערים הם גדולים, הם ידועים והתקציב הגדול ביותר לאורך השנים האחרונות, הוא תקציב שקטן, בעיקר ביחס לתוצר המקומי הגולמי, אבל גם באופן מוחלט. ידענו גם לקצץ ולהוריד ולהתייעל בכוח אדם במשרד הביטחון ובצבא. התהליך עוד מתקיים, יש פרישה של אלפי משרתים, ובסופו של דבר באין ברירה עוצרים אימונים, לא מגייסים מילואים לתעסוקה מבצעית, והיום זה נופל על חיילי הסדיר. זה גם דבר שהוא לא טוב ולא נכון".

בתגובה לסרטון אמר יעלון, "אני לא מכיר את הסרטון, אני מכיר את התקרית. תקרית אלימה של מפגינים פלסטינים שזורקים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים של משמר הגבול. מאחר וזה היה מצב של סכנת חיים אז השוטרים פעלו בהתאם. כבר ראיתי הרבה סרטונים ערוכים, את הסרטון הזה עדיין לא ראיתי אבל את השיטה אני מכיר".