שר הבינוי והשיכון אורי אריאל התארח הערב (שלישי) בכנס ראשי מועצות אזוריות שהתקיים באריאל וחשף כי בימים הקרובים יחל פיילוט במועצות האזוריות לתוכנית תמריצים להגדלת השיווקים במגזר הכפרי בדומה להסכמי הגג

בדברים שנשא בפני ראשי המועצות התייחס השר אריאל לתוכניות הדיור הממשלתיות מחיר מטרה ומע"מ 0 ואמר כי הוא מחוייב להוזיל את מחירי הדיור בכל המגזרים ובכל רחבי הארץ בצפון, במרכז ובדרום. השר הוסיף ואמר כי תוכניות מחיר ומטרה ומע"מ 0 יצאו לפועל בהקדם האפשרי כל עוד זה תלוי בו.

השר אריאל התייחס לבניה בקיבוצים ואמר, כי "מתקיים שיח רצוף עם התנועה הקיבוצית. לא על הכל אנחנו מסכימים אבל בסופו של דבר בעוד חודש נביא הצעת החלטה שתפתור באופן סופי את מה שהיה תקוע במשך שנים. חלק יאהבו את ההסדר חלק פחות אבל כולם ידעו סוף סוף כיצד הם צריכים להתנהל ולבנות".

השר אריאל חשף עוד כי במשרד הבינוי והשיכון מגבשים תוכנית תמריצים לטובת הגדלת השיווקים במגזר הכפרי ברוח הסכמי הגג בערים הגדולות, כאשר בימים אלו מתנהל פיילוט במועצה האזורית בני שמעון ואשר יורחב לעוד כשתי מועצות אזוריות. "אני וכך גם אנשי המשרד רואים בהגדלת השווקים במגזר הכפרי חיזוק משמעותי לפריפריה ואנחנו מוכנים להעביר לשם כך תקציבים משמעותיים. זה כמובן תלוי גם בכם ובמידת שיתוף הפעולה ואני בטוח שזה אינטרס שלכם לא פחות מאשר שלנו ובטוח שנצליח להתקדם".

השר אריאל התייחס גם לתקציב משרד הבינוי והשיכון אשר לא עבר עד כה בועדת הכספים ואמר: "התקציב תקוע במשרד האוצר בגלל חוק הפונדקאות. אם מישהו מבין את ההקשר שיגיד לי. היה לי הסכם עם שר האוצר שנושא הדיור יהיה מעל שיקולים פוליטיים, ואני מצטער שההסכם הזה הופר ברגל גסה. אנחנו נמצאים בחודש מאי ותקועים בלי תקציב במשרד הבינוי והשיכון. אם מישהו יודע איך לנהל משרד בלי תקציב הוא מוזמן לומר לי. יש בתקציב הזה כספים עבור דיור ציבורי, תכנון ותקצוב לסיום העברת מפוני גוש קטיף לבתי הקבע. מפוני גוש קטיף הם בני ערובה בגלל חוק הפונדקאות של שרת הבריאות"