אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

השבוע נחנך באשקלון חוף הים הנפרד שישמש את הציבור הדתי והחרדי.

בימים שקדמו לארוע התקיימה הידברות אינטנסיבית בין פעילי סביבה לגורמים בעירייה, בה דרשו הפעילים שלא להאריך את המחיצה אל תוך המים, לטענתם מדובר בפגיעה קשה וסיכון הגולשים, הפשרה הושגה והמחיצה תעבור ביבשה בלבד.

יואב נקש ממובילי המחאה ופעיל סביבה באשקלון מסביר לערוץ 7 שאין להם שום דבר נגד דתיים, "אנחנו מכירים בזכות המלאה של הדתיים בחוף נפרד על פי דרישות הצניעות. החוף הדתי הוא עבודה מוגמרת ואני כיהודי מאמין דוגל בדו קיום ומבין את הצורך בכך".

לדבריו המחאה כנגד הקמת הגדר בתוך המים נבעה מדרישות בטחון, "הייתה אמורה לקום חומת בטון אל תוך הים באורך 15 מטרים מקו המים ואת זה רצינו למנוע. יש כאן עניין סביבתי אבל הסיבה העיקרית היא פיקוח נפש. מדובר למעשה בהצבת מכשולים ימיים שיכולים לגרום לסחף, מערבולות ולפגיעה במתרחצים בלי שהמציל יוכל להבחין בהם. המכשולים האלה היו מתכון לאסון ואנחנו שמחים שזה נמנע".

נקש מסביר שהם תמכו בהקמת החוף הנפרד, למרות שמבחינתם היה כאן ויתור משמעותי, "החוף הנפרד מהווה מכשול יבשתי עבור תושבים שהתרגלו לרוץ ברצועת החוף ועכשיו יצטרכו להקיף את החוף הנפרד מסביב, הלכנו לקראת הציבור הדתי. עד היום זאת הייתה רצועת חוף מדהימה ופתוחה ללא שום חומות וגדרות. חשוב לנו שיבינו גם את הצד שלנו בסיפור, ושבאנו לקראתם. אנחנו רק מקווים שבעונת החורף החוף הנפרד שממילא לא בשימוש יפתח לאלה שרוצים לרוץ על כל רצועת החוף".