משה אבוטבול
משה אבוטבולצילום: פלאש 90

טקס הכנסת ספר תורה התקיים היום (רביעי) בבית הכנסת "בית עמרם" שבבניין העירייה החדש במגדלי נעימי.

כתיבת האותיות נערכה במשרדי היזם מר מיקי נעימי בעל המתחם המסחרי אשר תרם את ספר התורה, ומשם יצאה תהלוכת ספר התורה לקול צהלה וריקודים לעבר בנין העירייה החדש הממוקם במתחם.

במעמד נכחו הראשל"צ הרב בקשי דורון, רב העיר הרב שמעון ביטון, רבה של גבעת שרת הרב שלמה סוויסה, ראש העיר משה אבוטבול, חברי מועצת העיר והנהלת העירייה.

הפייטן דוד לוק נציג משפחת לוק ואחיו של המנוח הנעים את האירוע בשירתו הנעימה. כזכור, במסגרת מעבר משרדי העירייה למבנה החדש במגדלי נעימי, הנחה ראש העיר הרב משה אבוטבול להקים גם בית כנסת מכובד עבור עובדי ומבקרי העירייה, והחליט להנציח את זכרו של מר עמרם לוק ז"ל על היכל בית הכנסת שיקרא לזיכרון עולם בשם 'בית עמרם'.

עמרם לוק ז"ל שנפטר בשנה שעברה בשנת ה-80 לחייו, כיהן בין השנים תשכ"ז (1967) - תשל"ח (1978) כראש המועצה המקומית בבית שמש, ופעל רבות למען פיתוחה של העיר ורווחת תושביה. גם לאחר שעזב את תפקידו היה מעורב ביותר בחיי הקהילה, ותרם מתבונתו ומניסיונו לפרנסי העיר עד שלמגינת לב הכריעה אותו מחלה קשה ונפטר בשם טוב.

ראש העיר משה אבוטבול שיבח את התורם מר מיקי נעימי, שהינו איש צנוע נעים הליכות, יזם ללא חת בנשמתו ובעל לב חם ואיש חסד וצדקה בליבו. עוד הוסיף ראש העיר כי הוא שוקל בחיוב בקשה שהונחה לפניו לפתיחת כולל אברכים בבית הכנסת שבבניין העירייה, כדי "להרבות גבולות הקדוש והתורה", כלשונו.

בסיום האירוע, כיבד ראש העיר משה אבוטבול את הראשל"צ הרב בקשי דורון בקביעת מזוזות בכניסה המרכזית שבבניין העירייה.