המופתי המסית
המופתי המסיתצילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

רגע לפני ביקורו של האפיפיור פרנציסקוס הראשון בישראל מזכירים אנשי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' ציטטות הסתה שנשמעו מפיו של המופתי הפלשתיני שיח' מוחמד חוסיין, אותו צפוי האפיפיור לפגוש במהלך ביקורו.

בין הציטטות אותן מזכירים אנשי המכון כלולים דברי שבח למחבלים מתאבדים, הגדרת היהודים כצאצאי קופים וחזירים וקביעה לפיה תפקיד המוסלמים הוא להרוג את היהודים.

"ייתכן שהאפיפיור פרנציסקוס אינו מודע כי למופתי יש עבר עשיר של דברי שטנה אנטישמיים, שגונו על ידי הקהילה הבינלאומית", אומרים אנשי המכון ומציינים כי "ב-2012, המופתי הטיף כי גורלם של המוסלמים להרוג את היהודים. בדרשה אחרת במסגד אל-אקצא, אמר חוסיין כי היהודים הם "אויבי אללה," ובהזדמנות אחרת אמר כי נשמות המחבלים המתאבדים 'אומרות לנו ללכת בדרכם'".

בהודעת המכון נאמר כי "מכון 'מבט לתקשורת פלסטינית' מאמין כי האפיפיור, שהוא סמל לשלום ולסובלנות, לא יחלוק כבוד ביודעין לאיש דת פלסטיני המעודד שנאה ואי-סובלנות. המכון משוכנע כי במקרה שהאפיפיור פרנציסקוס יבחר להיפגש עם מופתי הרש"פ, הוא יעשה כל מאמץ להדגיש בפניו שעליו לחזור בו מהצהרותיו, המעודדות השמדת יהודים בידי פלסטינים, וכן ידגיש בפניו את המהות הנתעבת של עמדות כאלה".

ראשי 'מבט' מזכירים את פרטי ההתבטאויות המדוברות ומציינים כי בנאום שנשא בעצרת של תנועת הפת'ח' במזרח ירושלים בשנת 2012 קישר המופתי בין השמדת היהודים לבין "פלסטין" וטען כי הישראלים מודעים לכך שמלחמת הדת הזו - "ג'יהאד" - הולכת וקרבה, וכי הם מנסים להתגונן באמצעות נטיעת עץ מיוחד שיסתיר אותם מפני המוסלמים שיבואו להרגם. "47 שנים לפרוץ המהפכה [של פת"ח]. איזו מהפכה? המהפכה המודרנית בהיסטוריה של העם הפלסטיני. למעשה, פלסטין כולה היא מהפכה, מאז שהח'ליף עומר בא [לכיבוש ירושלים, בשנת 637], גם בעת הזאת, ועד אחרית הימים. החדית' המהימן (מסורת המיוחסת למוחמד) שבשני הספרים המהימנים... אומר: 'השעה [של תחיית המתים] לא תגיע עד שתילחמו ביהודים. היהודי יתחבא מאחורי אבנים או עצים. והאבנים או העצים יקראו: הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מאחורי, בוא והרגהו - מלבד עץ הע'רקד [שישאר בשקט].' לכן אין זה פלא שאתם רואים [עצי] ע'רקד מקיפים את ההתנחלויות ואת הקולוניות [הישראליות]".

בהזדמנות זו אמר המופתי כי גורלם של הפלסטינים הוא להשמיד את היהודים.

יצוין כי כאשר אנשי "מבט" פרסמו את תוכן נאום השטנה הזה גונו הדברים בחריפות על ידי ראש הממשלה נתניהו, משרד החוץ של בריטניה, האיחוד האירופי ואחרים.

בנאום אחר שיבח המופתי מחבלים מתאבדים רבים שרצחו אזרחים ישראלים, וכינה אותם "קבוצה מובחרת של שהידים". הוא המשיך בקריאה מפורשת לרצח ואמר: "מקיפות אותנו נשמות השהידים הנכבדים. נשמותיהם פונות אלינו ואומרות לנו ללכת בדרכם".

בין התגובות לנאום השנאה של המופתי פרסם האיחוד האירופי הודעת גינוי בה נאמר כי "משלחות האיחוד האירופי בירושלים וברמאללה מגנות את נאום ההסתה שנשא המופתי של ירושלים ב-9 בינואר, בעצרת לציון יום השנה ה-47 לייסוד הפת"ח...בהתאם לסעיף 20 של האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ומדיניות, האיחוד האירופי דוחה בתוקף 'כל הטפה לשנאה על רקע לאומי, גזעי או דתי, המהווה הסתה לאפליה, עוינות או אלימות".

השר הבריטי לענייני מזרח תיכון, אליסטר ברט, גינה גם הוא את הדברים ואמר: "אני מגנה את מילות ההסתה שהמופתי של ירושלים ואחרים השמיעו לאחרונה באירוע לציון יום השנה ה-47 של תנועת פת"ח. ההתייחסות לעם היהודי בצורה כזאת והדיבורים על הרג יהודים הינם אנטישמיות, פשוטו כמשמעו".

כאמור, ב'מבט' מביעים תקווה שהדברים יביאו את האפיפיור להחלטה שלא לפגוש את המופתי ובכך "לא יחלוק כבוד ביודעין לאיש דת פלסטיני המעודד שנאה ואי-סובלנות".