ממשיך לזכות. הרב עובדיה יוסף
ממשיך לזכות. הרב עובדיה יוסףצילום: פלאש 90

מאז נפטר הרב עובדיה יוסף ז"ל לפני 7 חודשים, נוצרה סביבו תעשייה שלמה של מזכרות מכל הסוגים והמינים - ועכשיו גם משחקי ילדים בדמותו שנמכרים בכמויות גדולות בחנויות.

יהודה שלזינגר מדווח הבוקר בעיתון "ישראל היום" כי לאחרונה נמכרים בחנויות הצעצועים, הנמצאות בריכוזי אוכלוסייה חרדיים, סדרות של משחקים עם דמותו ופועלו של הרב, בהם פאזל עם תמונתו, קלפי רביעיות, ואפילו משחק זיכרון.

על קופסאות המשחקים נכתב כי "המשחק מתאר את מהלך חייו, ובתמונות ניתן להבין כיצד הקדיש את חייו ללימוד התורה בכל עת ובכל זמן". את ההוראות למשחק אפילו מסיימים בתקווה עם כיתוב - "אנו תפילה כי מתמונות אלו יישאר זיכרון עולם. כדי שנמשיך ללכת בדרכיו תמיד".

במשפחתו של הרב עובדיה בדרך כלל סולדים מחברות שממסחרות בדמותו של הרב, אך במקרה הזה הדעות חלוקות. "מצד אחד יש פה מסחור של זכרו ומצד שני ככה הילדים לומדים על הרב ולא ישכחו אותו", צוטט בן משפחה.

נראה כי העובדה שמדובר במשחק או פאזל מקשה עליהם לקבל את זה באהבה. "היינו יותר שמחים אם הילדים היו זוכרים אותו דרך הספרים עם הציורים היפים וההסברים על חייו".

בעלת חנות הצעצועים "כמעט חינם" בירושלים, אורלי וינשטוק, מספרת כי המשחקים הפכו ללהיט. "יש לזה דרישה מאוד גבוהה בעיקר בקהל החרדי, ואני רואה שזה בא בעיקר מהילדים שמבקשים מההורים לקנות להם".

מאיר כהנא, בעל מפעל "ישראטויס", שייצר את המשחקים, סיפר כי "חששנו בהתחלה שלעשות משחקים על רבנים אולי לא נראה טוב, אבל הייתה הרגשה שהציבור צריך את זה. הם עושים את הפאזל ותולים את זה כתמונה. בשישי בערב משחקים בזה אחרי האוכל, וזו דרך נהדרת לזכור אותו".