תהפוך לעיר גדולה. אשקלון
תהפוך לעיר גדולה. אשקלוןצילום: פלאש 90

הסכם גג ענק עתיד להיחתם בימים הקרובים, בין עיריית אשקלון לבין מנהל מקרקעי ישראל ומשרדי הממשלה.

במסגרת ההסכם ייבנו 25,000 יחידות דיור באשקלון, שיוסיפו לפחות 75,000 תושבים לעיר, ובכך יהפכו אותה לאחת הערים הגדולות במדינה.

את פרטי ההסכם חשף ראש העיר איתמר שמעוני, במהלך יריד התעסוקה הגדול שהתקיים במכללה האקדמית אשקלון אתמול (רביעי). שמעוני השתתף בפאנל בנושא 'התעסוקה באזור הדרום – לאן?', וכשנשאל על מקומות עבודה באשקלון – סיפר כי הוא נמצא במרחק של ימים מחתימה אפשרית על הסכם גג ענק, שיכלול גם הקמת פארק הייטק.

הנושאים שכבר סוכמו במסגרת ההסכם: הקמת 25,000 יחידות דיור חדשות בעיר; הקמת פארק הייטק ענק, בגודל 1,000 מ"ר, בסמוך לתחנת הרכבת; סלילה של כביש נוסף ליציאה מהעיר בעלות של 300 מיליון שקל, שיקצר את הדרך לאשדוד ל-6 דקות בלבד ולתל אביב ל-30 דקות בלבד.

הנקודות שעיכבו עד כה את חתימת ההסכם הן שתי דרישות נוספות של שמעוני: הראשונה היא הרחבה משמעותית של בית החולים ברזילי בעיר, על ידי רכישת מיטות חדשות ומתן תקציבים לתקנים נוספים לצוות בית החולים. השנייה היא מתן מעמד של אזור עדיפות לאומית א' בתעשייה לעיר אשקלון.

לפי דבריו של שמעוני, שתי דרישות אלה ככל הנראה ייענו בתקופה הקרובה ויובילו לחתימה על ההסכם.

"אני לא אחתום לפני שאקבל הסכמה בשתי הדרישות האלה", הבהיר שמעוני. "הרי לא מספיק שיהיה לי שטח לחברות הייטק, אני צריך גם למשוך את היזמים להגיע לכאן. וכיוון שבשנים האחרונות נחתו יותר מ-450 רקטות כאן, אני צריך לפתות אותם להגיע לכאן, ואת זה אוכל לעשות כשיהיה לאשקלון מעמד של אזור עדיפות לאומית א'. פארק ההייטק ייצור כאן אלפי מקומות עבודה, ויהפוך את אשקלון לאחת הערים הגדולות בארץ, ולשם כך נצטרך גם בית חולים יותר גדול".