גם השיניים הן קורבן פסח?
גם השיניים הן קורבן פסח?פלאש 90. אילוסטרציה

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קוראת למשרד הבריאות לפעול להרחבת מתן טיפולי שיניים חינם לילדים, כך הוחלט בתום דיון מהיר שקיימה הוועדה לבקשתו של ח"כ אורי מקלב וח"כים נוספים.

במהלך הדיון הציג מכון מאיירס ג'וינט-ברוקדייל את המידה שבה הושגו מטרות הרפורמה ושונו דפוסי השימוש בשירותי רפואת השיניים בישראל, וקבעה כי רפורמת טיפול השיניים בחינם הובילה לשינוי משמעותי בשירות טיפולי השיניים לילדים.

כלכלנית קופות החולים במשרד הבריאות, דיווחה לוועדה כי מאז כניסתה לתוקף של הרפורמה שבמסגרתה הוכנסו לסל השירותים המניעתיים והמשמרים לילדים עד גיל 12, יש ניצול רב של שירותי טיפולי השיניים בקרב ילדים, ונעשה שימוש נרחב במסגרות טיפול במימון ציבורי וכי השימושים בשירות זה גדלים משנה לשנה.

לנוכח העדויות על חיוניות מתן טיפולי השיניים חינם והצלחת הרפורמה, קרא מקלב למשרד הבריאות לשקול ולהרחיב את הטיפולים עד גיל 14 לפחות. "הנתונים שהוצגו כאן מוכיחים לעל לכל ספק כי התוכנית זוכה להצלחה רבה והוכחה לכך היא שבשכבות סוציו-אקונומיות נמוכות יותר שיעור טיפולי השיניים מגיל 12 ומעלה – שכבר אינם ניתנים חינם – יורדים בשיעור ניכר", אמר.

"זו ההוכחה לחשיבות התוכנית ועל כן מן הראוי שמשרד הבריאות ירחיב את שירות מתן טיפולי השיניים לילדים לפחות עד גיל 14. כאשר סגן שר הבריאות דאז ח"כ יעקב ליצמן הציג את הרפורמה בעבר, נאמר כי בעתיד תהיה לה הרחבה, אולם לצערנו הפלטפורמה טרם הורחבה".

בתום הדיון החליטה ועדת הבריאות לקבל את בקשתו של ח"כ מקלב וקראה למשרד הבריאות לבחון את הרחבת מתן שירות טיפולי שיניים חינם לילדים.