אמילי עמרוסי
אמילי עמרוסימירי צחי

העיתונאית אמילי עמרוסי מהעיתון "ישראל היום" ספדה לעיתונאי אורי אליצור שהלך היום לעולמו והוא בן 68.

בין השאר כתבה עמרוסי בעמוד הפייסבוק, "כל מה שאני יודעת על הבעיות שלנו, על הפתרונות, ועל הדברים שאין לפתור – הם שלך. כל מה שאני יודעת על כתיבה עיתונאית ופובליציסטית – הוא ממך".

"איך לבנות טיעון, איך לא לפחד, להכות במקלדת כשצריך, להשתמש בהומור, לחזור על עצמי מדי פעם "כמו קאטו הזקן".
כתבת אל מסה בלתי מוכרת של עיניים. וחשוב לי שתדע שהיו שם אנשים, שקראו כל מילה, ופירוש הרש"י שלך לחדשות היה תאורת חירום עבורם.

בזמנים של בלבול, כשהשמאל פשוט היה הרבה יותר משכנע, שמתי את המשפטים שלך מעל שולחן העבודה שלי. בזמנים של ליקוי מאורות, ועובדות חתוכות, שבתי ופתחתי את המאמר שלך מהשבת שעברה, קוראת את הניתוח הבהיר שלך, נושמת חמצן", כתבה בפייסבוק.

"גם היית מורה לכתיבה. ידעת לבנות בניין בעזרת מילים. ואנחנו, הקוראים, התלמידים, צפינו משתאים בבניין המושלם, מנסים לשחזר לבד את התכנית האדריכלית (היתה כזאת?) את שלבי הבנייה. כשקראתי את הטורים שלך שמעתי בתוך הראש את הקול שלך מקריא את המילים הכתובות. קול נחרץ כזה, אבל רך. וכל-כך רציתי להיות אורי. בשבילי היית מורה-דרך, אמיתי, כזה שהולך ראשון עם פנס ומעדר. הורית לי את דרכי הערכית והורית לי דרך מקצועית והורית לי אור והורית לי צדק וחוכמה. ממה שכתוב כאן נשמע כאילו היית קביים וסעד לאישה אחת".

עוד כתבה "היית מעורב מאחורי הקלעים ולפני הקלעים בפעולות שחרצו חריץ בהיסטוריה של עם ישראל. אחד מעשרה המובילים של גוש אמונים. נתת תוקף מוסרי וערכי למתנחלים כולם. וכולנו בניך, כולנו תלמידיך. המונים המונים קשורים אליך בקשר רגשי, ביתי, אינטימי. היית בסלון שלנו, ציטטנו אותך. אנחנו אוהבים אותך מאוד. אני אוהבת אותך מאוד. אורי תודה".