בדיון סוער במיוחד, האשים השבוע ח"כ משה פייגלין (הליכוד-ביתנו) את יוזמיה של חקיקה המגבילה נשיאת כלי נשק על ידי אזרחים, במהלך מכוון לצמצם את היכולת של האזרחים להגן על עצמם מול איומים לאומניים ופליליים.

פייגלין אף כינה את החקיקה "סטאלין במיטבו".

בדיון נכשל המאמץ לבלום את החוק, למרות שגם ח"כ זבולון כלפא (הבית היהודי) התנגד לו.

הדיון של ועדת הפנים ביום שלישי, אשר נוהל ע"י ח"כ דוד צור (התנועה), עסק בחוק המוצע, שיחייב בדיקה פסיכולוגית פעם בשש שנים לנושאי נשק, ויאפשר גם לעובדת סוציאלית להגיש חוות דעת לגבי "מסוכנות" אפשרית של אדם, ובכך למנוע ממנו נשיאת נשק.

ח"כ פייגלין אמר שאין לו בעיה עם חוק שיחמיר את הנהלים למתן כלי נשק למאבטחים המועסקים ע"י חברות ומוסדות, אך הוא מתנגד נחרצות להחלת החוק גם על נשק המוחזק באופן פרטי.

הוועדה קיבלה מידע מדו"ח מבקר המדינה האחרון, לפיו "מינואר עד אוגוסט 2013, 12 מתוך 13 מקרים של רצח והתאבדויות בכלי ירייה בוצעו בכלי ירייה ארגוני.” כאשר אחד המשתתפים בדיון אמר שגם אם אדם אחד נרצח עם נשק פרטי במהלך שנה, החוק מוצדק, התערב פייגלין: "אני חייב לשאול פה שאלה, כמה רציחות יכלו להימנע אם לאזרח היה נשק? את זה אתה לא מודד. היה לך מצב אחד שנשק אחד אזרחי, לא ארגוני, הרג...”

צור: "אבל אני לא מוריד את הנשק...”

פייגלין: "אתה ועוד איך מוריד את הנשק. כי אתה יוצר מערכת שכבר הורידה [את מספר רשיונות הנשק] מ-300,000 ל-100,000, ואתה ממשיך עם החוקים האלה!”

"מה, אנחנו לא מבינים מה קורה פה?” דרש בלהט. “יש כאן מהלך של איסוף נשקים מהאזרחים, זה הסיפור פה! ובשם מה אתה עושה את זה? בשם מקרה אחד! ואתה לא מודד את כל המקרים... מה אתה עושה בעצם? אתה משאיר את כל הנשקים בכפרים הערביים, בעולם התחתון, ואת האזרחים הדפוקים שיכולים במצבים מסוימים להגן על עצמם, אתה משאיר עירום ועריה! ואתה אומר שאתה עושה את זה בשם חיי אדם? זה בדיוק ההיפך! אם אני צריך לעשות את הבדיקה המטופשת הזאת, אני לא יודע אם אני רוצה נשק! ואז, כשאני אתקל במצב של הגנה עצמית, לא יהיה לי במה להגן על עצמי. זה האינטרס שלך?”

"ממש סטאלין במיטבו,” כתב פייגלין בפייסבוק. "מלאכתם האידאולוגית של צדיקים כח"כ דב חנין, מיושמת בידי אחרים, בידי המשרד לביטחון פנים.”

"...ובכן, אומרים לנו ש-13 מקרי רצח אירעו בשנה שעברה תוך שימוש בנשק ברשיון. מה שלא אומרים לנו הוא ש ב-12 מהמקרים הללו מדובר במאבטחים – כלומר בנשק ארגוני (ושם יש הצדקה לקבוע כל נוהל שרוצים – מי שלא רוצה להיבדק, שיחפש מקצוע אחר).

"כלומר המשרד לביטחון פנים מערבב לנו את חברות השמירה עם זכויות האדם הפרטי, מציב בפנינו נתון מסולף לחלוטין ובשל מקרה בודד אחד, מבקש לאלץ עכשיו את כל נושאי הנשק הפרטי לעבור בדיקה פסיכולוגית משפילה.”

"תוצאת התהליך הזה היא שכמות כלי הנשק שבידי הציבור תוסיף ותרד וב-70% מהמקרים בהם יש צורך לסיים אירוע חבלני או פלילי מסכן חיים (שוד בנק למשל) לא יהיו שם אותם אזרחים אחראיים נושאי נשק, שיהיו מסוגלים להגן על הציבור.”

"בחדר הוועדה התחוללה דרמה זוטא,” ציין פייגלין, “משום שלא זו בלבד שהצבעתי נגד ההצעה, אף הצלחתי לשכנע חבר קואליציה נוסף – את ח"כ זבולון כלפא הזכור לטוב, להצביע נגדה. מי שהעביר בסופו של דבר את ההצעה היו שילוב מנצח של ח"כ דוד צור מהתנועה, ח"כ משה מזרחי ממפלגת העבודה וח"כ דב ליפמן מיש עתיד. שני ניצבים במשטרה ורב אחד שעסוק מאוד בזכויות בעלי החיים.”

הארגונים שמקדמים את הצעת החוק להגבלת רישיונות הנשק מאורגנים במסגרת הקרויה "קואליציית האקדח על שולחן המטבח" ואשר כוללת את ארגון "פרופיל חדש", שמסביר באתר שלו כי פעילותו כוללת "תמיכה במי שהחליטו לא לשרת בצבא" ובכלל זה הפעלה של "רשת הליווי לסרבנים ונמנעים", ששמה לעצמה למטרה "להעניק לכל פונה מידע מפורט ואמין לגבי ההליכים המאפשרים קבלת פטור משירות צבאי בישראל, ולהעניק למי שמבקשים לקבל פטור כזה תמיכה מורלית.”

עוד חברה בקואליציית "האקדח על שולחן המטבח" היא “קואליציית נשים לשלום” אשר מצהירה באתר שלה כי היא "תומכת בזכותם של הפליטים והעקורים הפלסטינים לממש את זכות השיבה, אשר מהווה אבן יסוד במאבק הפלסטיני לשחרור לאומי, והינה זכות קולקטיבית שלא חלה עליה התיישנות".