הגביע של ריאל.
הגביע של ריאל.צילום: פלאש 90

גמר לפנתיאון. עשרות אלפי, אם לא מאות אלפי צופים ראו הערב (מוצאי שבת) את אחד מגמרי ליגת האלופות היותר מרתקים בשנים האחרונות שהתקיים השנה בליסבון שבפורטוגל.

משחק הגמר של הטורניר היוקרתי ביותר באירופה ובכדורגל העולמי בכלל, הפגיש הערב את ריאל מדריד והאלופה הטריה אתלטיקו למשחק דרבי מדרידאי. קבלו ספוילר: המשחק נגמר בתוצאה 1:4 לטובת ריאל מדריד אחרי הארכה, בניגוד גמור למהלך המשחק בזמן החוקי.

עד הדקה ה-93 אתלטיקו מדריד הייתה אלופת אירופה ודאבל היסטורי. רק לפני שבוע זכתה אתלטיקו באליפות ספרד באופן סנסציוני ומפתיע וכמעט שהערב חגגה דאבל עם זכיה ראשונה בתולדותיה בגביע היוקרתי ביותר. אתלטיקו הובילה משער מפתיע של כוכבה גודין בדקה ה-36, ובמשחק הרואי וקשוח מצד שחקני ההגנה שלה הצליחה לסכל כל ניסיון של ריאל להשוות. אבל אז, משום מקום הגיע סרחיו ראמוס, השחקן שמתפקד לעיתים כבלם ולרוב כמגן ימני. באופן די מפתיע הוא גם הסקורר הגדול של ריאל בליגת האלופות השנה. שניות ספורות לסיום המשחק, כבש ראמוס בנגיחה והשווה את התוצאה - 1:1 בליסבון. בהארכה שחקני אתלטיקו נפלו מהרגליים ונתנו ליריבה הלבנה והמרה לעשות ככל העולה על רוחה ופספסה את הגביע.

מהלך המשחק:

המשחק החל בצורה די מנומנמת. מצד שחקני שתי הקבוצות היו גישושים, כאשר אף אחת מהם לא רצתה להיות זו שמוצאת את עצמה בפיגור. החדשות הרעות בצד של האלופה הטרייה באדום, הגיעו כבר בדקה התשיעית לאחר שדייגו קוסטה, השחקן הכי משמעותי בשורות אתלטיקו וחלוצה הפורה והקטלני, ירד מהדשא עם הראש מורכן לאחר שהוחלף.

כבר לפני המשחק קוסטה היה בספק גדול ואף טס לקבל טיפול מיוחד כדי שיוכל ליטול חלק במשחק. אתלטיקו נשארה ללא כח מחץ בהתקפה, וכשאין התקפה, ההגנה צריכה לפעול בצורה הכי טובה שהיא יכולה. ואכן זה מה שקרה. ההגנה פעלה ללא דופי במשך 90 דקות, שום פירצה אפשרית לא נפרצה לטובת שחקני ריאל.  

בדקה ה-36 אתלטיקו עלתה ראשונה ליתרון אחרי נגיחה מצוינת של גודין וטעות ענקית של איקר קסיאס, שוערה של ריאל. מהרגע הזה אתלטיקו הסתגרה ליד שערה ולא נתנה אפשרות לריאל לכבוש.

ריאל מצדה ניסתה להתעלם ממשחקו הגרוע של כריסטיאנו רונאלדו, ולנסות לכבוש ללא עזרתו, אך שום שחקן לא הצליח לפתוח את הפתח הנחשק.

גם המחצית השנייה נפתחה עם הגנה חזקה מצידה של אתלטיקו ואינספור התקפות של ריאל. גם במחצית השנייה ההגנה של אתלטיקו לא עשתה שום טעות והכל תחת הנהגתו של דייגו גודין הנפלא. דויד וייה מאתלטיקו ניסה את כוחו בהתקפה, אבל קשה לכבוש שער כשאתה השחקן היחיד שעולה למעלה.

ואז הגיעה תוספת הזמן. ריאל הרגישה שאלו הדקות שלה וזו ההזדמנות האחרונה לנסות ולהשוות. כדור קרן של לוקה מודריץ' הגיע לראשו של סרחיו ראמוס ומשם לשער אתלטיקו. אותו ראמוס שכבש צמד מול באיירן מינכן בחצי הגמר כובש גם בגמר את אחד משעריו החשובים ביותר העונה וכופה הארכה.

בהארכה שחקני אתלטיקו לא הצליחו לעמוד על הרגליים מרוב עייפות וניסו להעביר את הזמן עד לפנדלים, שם הכל יכול להיות. 

לקרלו אנצ'לוטי ושחקניו היו תכניות אחרות, בכל זאת, על הכף מונח ה"לה – דסימה", הגביע העשירי. אנחל די מאריה ניסה את כוחו בסלאלום שנעצר אצל טיבו קורטואה, שוערה של אתלטיקו. אבל אז הגיע גארת' בייל שעט על הריבאונד כמוצא שלל וכבש בנגיחה בדקה ה - 110,  2-1 לריאל. שער זה נתן את האות לחגיגות של ריאל על אתלטיקו שקרסה ברגע האמת.

בדקה ה-118 מרסלו בעט כדור לא קשה לעצירה אבל קורטואה לא היה בפוקוס ופיספס את הכדור - 1:3 לריאל. כבר אז הבינה ריאל, כשנותרו שתי דקות לסיום המשחק שהיא האלופה הבלתי מעורערת. אבל משהו היה חסר לחגיגות הלבנות, שער של רונלאדו.

רונאלדו עם המשחק החלש ביותר שלו העונה, היה היחיד שלא חגג עד אותו הרגע אבל טעות טיפשית בהגנת אתלטיקו סידרה לו את ההזדמנות לחגוג. רונאלדו כבש בפנדל ונתן את אקורד הסיום לגמר שלא יישכח. בסיום" 1:4 לזכות ריאל, 3 שערים ב-10 דקות.

ריאל מכניסה לארונה את הגביע העשירי בתולדותיה, יותר מכל קבוצה אירופאית אחרת. אתלטיקו מסיימת עונה נפלאה מבחינתה עם מפח נפש.