האנטישמיות מתגברת. בריסל
האנטישמיות מתגברת. בריסלצילום: פלאש 90

הרב אברהם גיגי, רב הקהילה היהודית בבריסל, ציין הבוקר (ראשון) כי הזעזוע מהפיגוע סמוך למוזיאון היהודי בבריסל לא מצטמצם רק לקהילה היהודית.

"כל הקהילה מזועזעת, לא רק הקהילה היהודית, גם המלך השתתף בצערה של הקהילה, גם המלך, ראש הממשלה וכל השרים", סיפר הרב גיגי, "הם מבינים שזו לא בעיה רק של היהודים, זה יכול להרוס את הדמוקרטיה".

הרב גיגי קשר בין הפיגוע ובין הבחירות המתקיימות היום בבלגיה, "יש היום שלוש מערכות בחירות, לפרלמנט האירופי, לפרלמנט הבלגי ולפרלמנטים האזוריים".

מאחר שהפיגוע אירע בשבת נאלץ הרב גיגי ללכת ברגל למקום במהלך יום השבת, "בשבילי זה היה קשה מאוד. זה התרחש ביום שבת וזה לא היה קרוב למקום שבו אני גר. באו אצלי והודיעו לי על האירוע, ניסיתי ללכת ברגל ולראות. זה היה מראה קשה מאוד".

"זה אסון גדול לקהילה היהודית. הזוג הוא ישראלי וזה מראה שיתוף גורל בינינו ובין העם הישראלי", הוסיף הרב גיגי.

הרב גיגי ציין כי המוזיאון היהודי הוא המוזיאון היחידי של הקהילה היהודית בבלגיה, וכי הוא ממוקם ממש במרכז העיר. "זה נמצא במרכז העיר, היה יכול להיותך יותר גרוע ממה שהיה. אבל כל אחד שנהרג זה עולם מלא".

הרב גיגי מודאג מאוד מהמגמות האנטישמיות המתגברות באירופה, "אנטישמיות הולכת ומתגברת בכל אירופה, הפוליטיקאים הקיצוניים הולכים ומתגברים. אני היום פוחד שבבחירות האירופיות הקיצוניים ואלו שהם נגד אירופה יתחזקו"

"אם יהיו אפילו מיעוט, אבל מיעוט חשוב, הם יכולים להשפיע על החוקים שמתקבלים באירופה נגד האנטישמיות", הסביר.