נתניהו בישבת ממשלה
נתניהו בישבת ממשלהצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בברכות לאפיפיור המבקר בישראל לקראת הגעתו. 

"אנחנו מקדמים בברכה את הגעתו של האפיפיור פרנסיסקוס לארץ ישראל, ארץ הקודש", אמר נתניהו

לדבריו, "ביקורו כאן מהווה הזדמנות להציג בפני העולם את ישראל האמיתית, ישראל המתקדמת, המודרנית, הסובלנית, למעשה, המדינה היחידה במזרח התיכון שמבטיחה חופש פולחן מוחלט לבני כל הדתות, שומרת על אתרי התפילה ומבטיחה את הזכויות של כולם - יהודים, מוסלמים, נוצרים, כולם".

נתניהו קשר בין ביקור האפיפיור לפיגוע בבריסל, ואמר כי "אנחנו מעריכים את העמדה הנחרצת של האפיפיור נגד האנטישמיות, במיוחד לאור שנאת היהודים הגואה שאנחנו עדים לה בימים אלו. מעשה הרצח אמש בבריסל הוא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת נגד מדינת ישראל על ידי גורמים שונים במזרח התיכון ובאירופה עצמה".

לדבריו, "יש גורמים באירופה שממהרים לגנות כל בנייה של דירה בירושלים, אבל אינם ממהרים לגנות או מגנים בגינויים רפים רצח של יהודים פה או באירופה עצמה, ואפילו גרוע מזה, גם מברכים איחודים עם גורם טרור כמו החמאס, שקורא להשמדתה של מדינת ישראל. אנחנו יוצאים נגד הצביעות הזו, אנחנו מתריסים בפניה, אנחנו נמשיך לומר את האמת ללא הרף, נמשיך להילחם בטרור ונמשיך גם לבצר ולבנות את מדינתנו".

נתניהו התייחס בדבריו גם להצעה למתן העדפה מתקנת לחרדים שתעלה להצבעה בממשלה, "אנחנו נביא היום בממשלה הצעה לשילוב חרדים בשוק הציבורי, במשק הציבורי. אנחנו עושים זאת, שר הכלכלה ואנוכי, על מנת להגדיל את רווחת הציבור החרדי ועל מנת לשלבו בשוק העבודה הכללי. אני חושב שזה צעד נכון בכיוון הנכון, ויהיו צעדים נוספים".

השר ליבטחון פנים לקראת ביקור האפיפיור