המורות בתצפית על קבר יוסף
המורות בתצפית על קבר יוסףשירה איגל

תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה" קיימה בשבוע שעבר יחד עם "שומרון נעים להכיר" את יום התנ"ך המסורתי, הנערך בכל שנה בערב חג מתן תורה.

350 נשים מדן ועד אילת התרגשו לשמוע ולראות את המקום בו התחיל הכל – השומרון; מההבטחה לאברהם אבינו ועד מלכות ישראל האבודה. הן סיירו בעקבות היסטוריה שמנערת מעליה את האבק.

פרוייקט "שומרון נעים להכיר" ממשיך להכות גלים. הפרויקט אותו הקימה המועצה האזורית שומרון במטרה להנגיש לציבור את השומרון, גם מהפן התיירותי וההיסטורי, שימש אבן שואבת לכ-350 נשים: מורות, מחנכות וגננות – וגם כמה גברים – שהגיעו לכנס תנ"ך המאפשר לפגוש את התנ"ך במקומות בהם התרחשו הדברים.

לאחר ששמעו ממרצים של מדרשת שומרון - המשתייך לאיגוד המדרשות, על אירועי התנ"ך הרבים שהתרחשו באזור, הן יצאו לסייר בעקבות הסיפורים ולהתרשם ממראה עיניים.

בין השאר, ביקרו בהר גריזים – הוא הר הברכה – המוזכר בכמה מן ההתרחשויות החשובות בתנ"ך, ואשר ממנו נשא יותם בן גדעון את משל יותם המפורסם; במצפה יוסף – אותו הקימה מועצת שומרון וממנו ניתן לצפות ישירות על קבר יוסף הצדיק ושכם; בהר עיבל למרגלותיו הוקם מזבח יהושע בן נון; בגבעות איתמר, ועוד. אכזבה הייתה מנת חלקן, כאשר הוברר ברגע האחרון שהצבא החליט למנוע כניסתן לגן הלאומי סבסטיה, שבתחומו שכנה ממלכת ישראל. את הסיורים ליוו מדריכים מקצועיים, וכמה מן האורחות הודו כי לא זכו בעבר להגיע למקומות הללו.

בכינוס המרכזי ציינה יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, את הצורך בזקיפת קומתו של העם. "הביקור שלנו בשומרון, הוא חלק מן ההתחייבות לקיום הברית בין הקב"ה לעמו. אנו זוכרים את ימינו הקדומים, את זכות האבות ואת הברית, ופנינו קדימה בתפילה, שיחודשו ימינו כקדם". המשתתפים הריעו בהתלהבות כשנודע להם כי ביום המחרת תקבל ליאורה מינקה, בשם "אמונה" תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון בירך אותה הדברים ואמר: "זו גאווה לכולנו והוכחה לפועלך החשוב".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון ויוזם פרויקט "שומרון נעים להכיר" אמר בכנס: "הנוכחות שלכן כאן היום, היא ההוכחה הניצחת לכך, שלאורך הדורות, למרות המהמורות הרבות בהן נתקל עם ישראל, הוא חוזר שוב ושוב לכור מחצבתו ואינו מוותר על אתריו ההיסטוריים. בין אם זה מגדל דוד או קבר יוסף. אנחנו שמחים לראות אתכן כאן היום נהנות יחד אתנו מכל הטוב שיש לשומרון להציע".

פרויקט שומרון נעים להכיר הביא עד עתה לשומרון מעל 160,000 בני אדם. כמו כן כחלק מפרויקט סיורי האחמי"ם של מועצת שומרון התקיימו בשומרון 970 סיורים של אנשי תקשורת, עיתונאים וח"כים, ולמעלה מ-90 חברי פרלמנט מרחבי העולם.