מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: פלאש 90

חברי הכנסת החרדים לא נותרו אדישים לנוכח פסיקת בג"ץ לפיה יבוטל תקציב הבטחת הכנסה לאברכי כולל.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר כי "צר לי שביהמ"ש הצטרף למקהלת השנאה, לא ניתן להפוך את לומדי התורה לשק החבטות הלאומי. פסיקת ביהמ"ש היום היא קריאה לנדיבי עם מהארץ ומהתפוצות, זו העת להירתם למען עולם התורה".

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי "החלטת בג"ץ למנוע תקצוב הבטחת הכנסה לאברכים זו הכרזת מלחמה על זכויות לומדי התורה בישראל. בכך הפך בג"ץ למוציא לפועל של מדיניות ההתנכלות נגד החרדים של ממשלת נתניהו ולפיד".

ח״כ מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר כי "בג״ץ ממשיך בפסיקותיו המפלות כלפי הציבור החרדי, ומצטרף ללהקה של השלטון בישראל שמתעמר בציבור החרדי, במשפחותיו, ילדיו ודרך חייו ככל שאפשר והיכן שניתן. הנלחמים נגד הציבור החרדי בישראל קיבלו חיזוק משופטי בג״ץ. אוי לאותה בושה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב אליעזר מוזס אמר בעקבות החלטת בג"ץ "בית המשפט נסחף אחר אווירת העליהום נגד הציבור החרדי. מדינת ישראל ממנת את הסטודנטים פי כמה וכמה מאשר את האברכים, אבל את זה בית המשפט לא יגדיר כחוסר שוויון. כי כשמדובר בחרדים נוטה בית המשפט לשכוח את האפליה לרעה הנמשכת עשרות שנים כמעט בכל תחום. האם גם את ההחלטה לפטור ממע"מ על דירה, ליוצא צבא בלבד, גם יגדיר בית המשפט חוסר שוויון?"