הכיתה שלנו
הכיתה שלנוקובי פינקלר

"שנת השבעים לתיאטרון הקאמרי הולכת להיות שנת הפיכת חלום למציאות", מצהיר עמרי ניצן המנהל האומנותי של התיאטרון.

"בא לנו לחדש", אומרים בתיאטרון ולפי רפרטואר ההצגות שהוצגו אתמול במסיבת העיתונאים אכן נראה שזה הולך להיות כך.

הבשורה הכי חדשנית היא שבקאמרי מתכננים להעלות אחרי חמישים שנה לסרט "תעלת בלאומילך", על פי התסריט מאת אפרים קישון הצגה, לפי התסריט שכתב בזמנו אפרים קישון. ההצגה תעלה באמצע אוגוסט. על העיבוד חתומים גורי אלפי, שגם ייכנס לנעליו של בומבה צור בסרט, והכותב אלי ביז'אווי. השניים גם יביימו.

אתמול כשהוא יושב ליד 6 בימאים צעירים ומבטיחים לצידם של מנכ"ל התיאטרון נעם סמל וחבריו סיפר אלי ביז'אווי על הרעיון "אני חוזר לביים לראשונה אחרי הרבה זמן. אני הולך לביים עם גורי אלפי את 'תעלת בלאומילך', שעיבדנו יחד. נפגשנו בתיאטרון באר-שבע כשעבדנו על ההצגה 'שחק אותה סם', והחלטנו לעשות את הפרויקט הזה ביחד. במקביל לעיסוקנו הקפדנו להיפגש לפחות פעם בשבוע במשך שנתיים כדי לעבד את התסריט המקורי של אפרים קישון למחזה, שהתקבל באהבה ובהתלהבות על-ידי משפחת קישון ועל-ידי הקאמרי, ואנחנו מאוד נרגשים לקראת תחילת החזרות במרץ, נרגשים ועובדים קשה."

בתחום המחזות המקוריים יעלו על הבמה המחזות "חברים של חברים", דרמה מאת הלל מיטלפונקט, שעלתה בתחילת החודש. בסוף יולי תעלה ההצגה "הפושעים החדשים" מאת עדנה מזי"א. בנובמבר תעלה הצגה בבימוי של כפיר אזולאי "אנשים כמונו" מאת איריס לעאל. רוני ניניו יביים קומדיית כדורגל בשם "אגדת דשא" מאת שי להב.

ואיך אפשר בלי שקספיר ?

בין 31 באוקטובר עד 15 בנובמבר 2014 יתקיים בתיאטרון הקאמרי של תל אביב פסטיבל שקספיר הבינלאומי בו יוצגו מיטב ההצגות שנעשו על פי מחזותיו של ויליאם שקספיר שהשנה מציינים 450 שנה להולדתו. הפסטיבל יתקיים בחמשת האולמות של הקאמרי, במגוון רחב של אירועים והצגות מהארץ ומחו"ל.

התוכנית מורכבת מהפקות ייחודיות ועטורות פרסים מרחבי העולם מלוות בכתוביות בשפה העברית, והפקות שקספיר נבחרות מהתיאטרון הישראלי, וכן פאנלים וסדנאות בהשתתפות היוצרים מחו"ל ויוצרי תיאטרון שקספיר מקומיים: כדוגמת סדנת שקספיר כתיאטרון דיגיטלי (רויאל שקספיר קומפני), פאנל בינלאומי עם במאים על בימוי שקספיר, תחרות כתיבת מאמר הביקורת הטוב ביותר, הקרנת הצגות חשובות ומעוררות עניין מחו"ל על גבי מסך גדול ועוד.

והשנה תחזור לבימת התיאטרון גם ההצגה "גורודיש" שכתב הלל מיטלפונקט , "אדיפוס" מאת סופוקלס בעיבוד מסקרן של איתי טיראן המצוין שלא רק מביים אלא אף משחק בהצלחה רבה במספר הצגות.

 כן, תמשכנה, המחזות המוצלחים של השנה כמו הכיתה שלנו, מחזות הזמר כמו "כנר על הגג" ( עם חמש מאות הצגות), וקברט.

נעם סמל, מספר על איזון מבחינה תקציבית ואף על מגמה של רווח. הנתון הזה הולם את מגמת העלייה במספר המבקרים בתיאטרון ועלייה במספרי ההצגות (כ–80 הצגות יותר ב-2012). הקאמרי צופה למספרים פחות טובים ב–2014 לדברי נעם סמל מנכ"לו, בגלל המיתון וקיצוץ בתקציבי התרבות.

והבוקר, יוצאים שחקני ההצגה גטו להופיע בתיאטרון הויגשנהז, בבודפשט" בעיר הכי אנטישמית, באירופה, להופיע עם הצגה כזו, יש בה מסר להעביר" מסכם עמרי ניצן המנהל האומנותי של הקאמרי.