ריקודגלים בשער שכם
ריקודגלים בשער שכםצילום: פלאש 90

המחאה נגד הפעלת קייטנות הקיץ של משרד החינוך בשיתוף עם הקרן לידידות צוברת תאוצה.

עשרות אלפי פלאיירים נגד הקרן לידידות יחולקו ביום ירושלים על ידי חניכים מתנועות הנוער אריאל, עזרא ובני עקיבא.

חניכי התנועות משתפים פעולה לאור קביעת הרבנים ולפיה הקרן לידידות מהווה סכנה היות ומטרתה להטמיע את ערכי הנצרות בחברה הישראלית.

בפלאייר שיחולק נכתב, "אתה מוכן לקחת על הכתפיים שלך אחריות על ילד אחד יהודי שיתנצר?! לא? אז תתחיל לפעול!!! זה בידיים שלך, גם אם אתה חושב שלא!!!".

בהמשך הפלאייר מוסבר כי "אמנם הקרן עטופה במסווה של ידידות וחסד אך מטרתה בפועל היא להכניס לתוכנו את ערכי הנצרות. אף לא אחד מאיתנו רוצה לשתף פעולה עם אנשים כאלה".

מהקרן לידידות נמסר בתגובה: "צר לנו כי גורמים מסויימים בתוך תנועות הנוער הדתיות מנסים בכוח לגרור את התנועות למסע ההשמצות נגד הקרן. בין נתמכי הקרן לידידות ישנם עשרות ארגונים של שומרי תורה ומצוות, דתיים וחרדיים כאחד. כל אלה נתמכו ונתמכים על ידי הקרן לאור היתרים הלכתיים מגדולי הפוסקים, שבדקו את הנושא וקבעו כי אין שום בעיה בפעילות הקרן ובתמיכה מהקרן.

הקמפיין שמתנהל בימים האחרונים נגד הקרן על ידי גורמים עלומים מלא בשקרים ובסילופים, וחוות הדעת הרבניות המתבססות עליו נכתבו על בסיס מידע שקרי זה. די רק להזכיר כי הציטוט המובא מספרו של הרב אקשטיין בו כביכול אומר הרב כי הוא 'יהודי למען ישו' הוא שקר וכזב. הרב אקשטיין לא כתב דברים אלה על עצמו. שקר זה מלמד גם על כלל הטענות נגד הקרן".

מזכ"ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג, מבהיר בתגובה לפלאייר נגד הקרן לידידות אשר צפוי להיות מחולק בריקודגלים, כי השימוש בסמל של תנועת "בני עקיבא" נעשה ללא רשות. "לא אישרנו לאף אחד להשתמש בסמל של התנועה", אמר הירשברג.

גם בתנועת עזרא מחו על השימוש בסמל התנועה ללא קבלת רשות מההנהלה הארצית. "לא חתמנו על הפלאייר שיחולק בריקודגלים והיוזמה לא הגיעה מאיתנו", אמרו.