מודעות בשכונות החרדיות. ארכיון
מודעות בשכונות החרדיות. ארכיוןצילום: פלאש 90

בעקבות המכה שהנחית בית המשפט העליון על הציבור החרדי בביטול הבטחת ההכנסה לאברכי הכוללים, החליטו בארגון החסד 'בית לחם יהודה' לחלק שקיות חלב וכיכרות לחם לאברכים במצב כלכלי קשה.

כזכור, השבוע החליט בג"צ בהרכב של שבעה שופטים בראשות הנשיא אשר גרוניס כי המדינה לא תוכל להעניק יותר "מלגת לימודים ועידוד השתלבות אברכי כוללים בתעסוקה", כתמיכה תקציבית לאברכים, וזאת החל מסוף שנת 2014.

לדברי יו"ר הארגון הרב יצחק נוראני, ההחלטה התקבלה בעקבות המצוקה הגדולה בה נתונים אברכי הכוללים המחזיקים משפחות ברוכות ילדים.

"ההחלטה שלנו נובעת כתוצאה מהמצוקה הגדולה אליה אנו נחשפים מידי יום בחלוקות שאנו עורכים לציבור, במהלכם אנו עדים לעוני הקשה השורר בקרב המשפחות הללו, ועכשיו גם את כבשת הרש שנותרה להם, לוקחים מהם. צריך לזכור שמדובר בקיצוץ נוסף שמתווסף לשורה ארוכה של קיצוצים בקצבאות הילדים ובמלגות לאברכים. ההחלטה של בית המשפט כמוה כמכת מוות על אברכי הכוללים שבזכותם לימוד תורתם אנו עומדים, ולכן החלטנו להתייצב לימינם", אמר הרב נוראני.

לדברי הרב נוראני, לא הגיוני שאנשים שתורתם אומנותם אשר חיים על לחם ומים יאלצו לוותר גם על זה, ולכן החליטו ב'בית לחם יהודה' להתגייס למענם. "מבחינתנו עוני הוא עוני הוא עוני ואנחנו לא מתכוונים לעמוד מהצד ולראות אנשים ומשפחות רעבות, ולכן אנחנו מתגייסים יחד עם כל המגזר החרדי לסייע להם".