רכב השופט נסר אבו טהה שהוצת
רכב השופט נסר אבו טהה שהוצתצילום: פלאש 90

המשטרה עצרה שלושה נערים בני 17-15 בחשד שהציתו בשבוע שעבר את רכבו של שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, נאסר אבו טהה. כך הותר היום (רביעי) לפרסום. מעצרם הוארך עד ליום שני.

השלושה הודו כי הציתו את רכבו של השופט אבו טהה ושחזרו את המעשה.

לאחר ההצתה, הנחה מפקד מחוז דרום של המשטרה, ניצב יורם הלוי, לתת עדיפות ראשונה לחקירת האירוע ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים.

במשטרה מציינים, כי יומיים לאחר האירוע הצליחו שוטרי ימ"ר נגב לשים את ידם על שניים מתוך שלושת החשודים. כמה ימים מאוחר יותר נתפס החשוד השלישי. 

שלושת הנערים, תושבי תל שבע, הודו במעשה ואף שחזרו את המקרה. שניים מהחשודים טוענים כי הציתו את רכבו של השופט מאחר והשאירו טביעות אצבע על הרכב לאחר שפרצו אותו, ואילו השלישי טוען שהחליטו להצית את רכבו של השופט כדי להיות "גברים" בכך שהצליחו לעשות אירוע עוצמתי.

שלושת החשודים, שנתפסו במצלמות האבטחה, ידעו בוודאות מוחלטת כי מדובר ברכבו של השופט.

על פי החשד, השלושה פרצו קודם לכן לרכב ביישוב עומר, ומיד לאחר מכן בנתיב הבריחה שלהם פרצו לרכבו של השופט וגנבו מתוכו כסף מזומן וחפיסות סיגריות. לאחר מספר דקות חזרו לרכב כדי להצית אותו, פתחו את מיכל הדלק וניסו להצית באמצעות מצת את הרכב, ומשלא הצליחו העלו באש את מושב הרכב האחורי ונמלטו רגלית מהזירה לכיוון תל שבע.

מעצרם הוארך בשבעה ימים עד ליום שני ובכוונת ימ"ר נגב להעביר את החומרים לפרקליטות מחוז תל אביב לצורך הגשת כתבי אישום נגדם.

מפקד מחוז דרום של המשטרה, ניצב יורם הלוי, שעקב מקרוב אחר התקדמות החקירה התייחס למעצר החשודים ואמר: "עצם האפשרות כי שופט הדן בתיקים רגישים ומורכבים מקבל החלטות על שלילת חירותו של אדם מאוים באמצעות הצתת רכבו, חייבה אותנו לפעול במהירות וביעילות ולעבוד סביב השעון כדי לשים את ידינו על המבצעים".

"מעצר החשודים תוך 48 שעות ואיסוף הראיות המהיר יוצאי דופן מעידים על איכות היחידה שהיא חוד החנית בלחימה בפשיעה במשטרת המחוז הדרומי", הוסיף.