מקהלת "אחוזת בית" מקליטות שיר מחאה

עמותת "והדרת" משיקה השבוע קמפיין תחת הכותרת "לא לגבולות 67'", במסגרתו מוצגים תמונותיהם של אזרחים ואישי ציבור, המחזיקים בשלטים הנושאים את שם הקמפיין. המטרה - להביע את תמיכתם בהעסקת מבוגרים

למרות השם הפרובוקטיבי, מבהירים המארגנים כי אין מדובר בקמפיין פוליטי, אלא בקידום העסקת מבוגרים אחרי גיל הפרישה הקבוע כיום בחוק (67 לגברים, 62 לנשים) ויציאה ממה שהם מגדירים "הקיבעון המחשבתי", שלאחר גיל זה העובד כבר "עשה את שלו" ואין לו מה לתרום.

במסגרת הקמפיין הקליטה מקהלת הבית של בית דיור מוגן "אחוזת בית רעננה", את הקליפ שילווה את הקמפיין. השיר מבוסס על השיר "בת 60", שכתב דידי מנוסי והלחין קובי אושרת. השיר נבחר כיון שהפך לאורך השנים להמנון לעצמאות, ומילותיו מציגות שילוב של ניסיון עם התחדשות, נעורים עם ותק.

מילות השיר הותאמו לקמפיין ושונו מעט: "היא גם סבתא וגם אמא, גם עובדת חרוצה בקיצור, היא מתחדשת כמו עונות שנה. אשת קיץ, אשת חורף, אסרטיבית וחרוצה, אך בהנהלה אומרים, שהיא עשתה כבר את שלה. היא כבר בת שישים ושתיים ויוצאת לעבודה. הפיטורין ממתין בפתח, זה כבר לא היום שלה. בת שישים ושתיים על פי הלוח, אך בשאר המובנים - היא בת שש עשרה בקושי, או בת שש שנים".

"אנו דורשים להפסיק לכפות על אנשים שאינם רוצים בכך לפרוש מעבודתם בגיל 67 או 62", מסבירה מנכ"לית עמותת "והדרת" ריבי בלר, "כולנו מכירים את הסוגיה מהבית. לכולנו יש בני משפחה, אם במגזר הפרטי או הציבורי שנאלצו בכפייה לפרוש ללא שום סיבה חוץ מהתאריך שעל לוח השנה. את העוול הזה אנחנו באים לתקן . חשוב לשמר את ההורים שלנו, הסבים והסבתות שלנו במעגל העבודה .לשמר את מעמדם הכלכלי, ביטחונם העצמאי ועתידם התעסוקתי".

"אין לנו ספק כי החברה בישראל תהיה בריאה ,איתנה וטובה יותר אם תשכיל להעמיד את בני גיל הפרישה במקום מכובד ומרכזי בעשייה החברתית והכלכלית", מוסיפה איריס כהן, מנכ"לית אחוזת בית רעננה.