ראובן ריבלין
ראובן ריבליןניסים לב

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) הודיע היום בצהריים (רביעי) על תמיכתו בח"כ ראובן ריבלין בבחירות לנשיאות המדינה.

בנט הדגיש כי ימליץ לחברי מפלגתו להצביע עבור ריבלין בבחירות שייערכו ב-10 ביוני.

"אומרים שאדם נמדד 'בכוסו, בכיסו ובכעסו'", כתב שר הכלכלה בעמוד הפייסבוק שלו. ''בכוסו-רובי ריבלין מעולם לא היה שיכור כוח. גם כשנשא בתפקידים רמי מעלה דאג דווקא למיעוט ולחלש. בכיסו-צניעותו שובת לב, והנכונות שלו לעבודה אפורה בכנסת גם כשירד מכיסא השר ויו״ר הכנסת עוררה בי הערכה גדולה''.

''ובכעסו- גם כשהפסיד בפעם הקודמת בבחירות לנשיאות, נהג באצילות ובממלכתיות. זה לא קל לאף אחד להפסיד", הוסיף.

לדברי בנט, ריבלין הוא המועמד הטבעי לנשיאות מדינת ישראל, "הוא איש ממלכתי, ציוני, אנושי, אוהב גדול של ארץ ישראל, תורת ישראל ושל עם ישראל. איש רגיש, איש שיודע להתרגש ושיודע לרגש. כזה צריך להיות הנשיא שלי''.

"אין סמלי בעיני מאשר היום, יום שחרור ירושלים, להודיע על תמיכה באיש שירושלים היא שמו השני. כידוע ההצבעה חופשית וחשאית, אך אמליץ גם לחברי לתמוך ברובי ואפעל למען ניצחונו", הבטיח בנט.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיבל הבוקר לידיו את רשימת המועמדים הסופית לתפקיד נשיאה העשירי של מדינת ישראל. לאחר בדיקה שנעשתה הבוקר במזכירות הכנסת, במהלכה נערכה השוואת חתימות של כל הטפסים שהוגשו, נמצא כי כל ששת המועמדים השיגו 10 חתימות ומעלה שאינן כפולות.

''ישנה תחושה כי המירוץ בשבועיים האחרונים מתנהל כפי שהוא אמור להתנהל. אני תקווה שכך יהיה הדבר גם עד יום הבחירה ב 10 ליוני. אני מאחל הצלחה לכל המתמודדים והמתמודדות", אמר אדלשטיין.

אתמול אחר הצהריים הודיע השר לשעבר דוד לוי כי לא יתמודד בבחירות לנשיאות המדינה. החלטתו של לוי התקבלה לאחר שמקורביו הבינו שסיכוייו לנצח בבחירות אינם גבוהים.       

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפעיל על לוי לחצים כבדים בשבועות האחרונים כדי שיכריז על מועמדותו. מי שניהל את המגעים הוא ראש העיר מודיעין חיים ביבס, פעיל מרכזי בליכוד ומקורב לראש הממשלה.