ניר ברקת בישיבת הממשלה המיוחדת לרגל יום ירושל
ניר ברקת בישיבת הממשלה המיוחדת לרגל יום ירושלג'קי לוי

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, השתתף אחר הצהריים (רביעי) בישיבת ממשלה מיוחדת לרגל יום ירושלים שנערכה בגבעת התחמושת.

ברקת אמר כי "ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון אמר "כי אם יש לארץ נשמה – הרי ירושלים נשמתה של ארץ ישראל. ירושלים חזרה להיות בשנים האחרונות, לא רק נשמה - אלא הלב הפועם של מדינת ישראל. ירושלים חוזרת להיות רלוונטית ליותר ויותר חלקים בעם ישראל, שמרגישים אליה שייכות".

"לאחר למעלה מחמש עשרה שנה בהן קטן כמות התלמידים בזרם הממלכתי והממלכתי דתי, גני הילדים ובתי הספר במגזר הציוני מתמלאים, צומחים וגדלים באופן רציף זו השנה הרביעית. התנועה הציונית זוקפת שוב את גבה בירושלים. לאורכה ולרוחבה של העיר – הצעירים לוקחים אחריות, ומשפיעים על עתידנו".

ברקת ציין כי "אנחנו יכולים לבשר שהצעירים חוזרים להאמין בירושלים. אין בשורה משמחת מזאת. אני רוצה בהזדמנות זו להודות לך ראש הממשלה ולכל השרים על הרוח הגבית ושיתופי הפעולה הרבים עם כלל משרדי הממשלה, למען הצלחתה של ירושלים. אדוני ראש הממשלה, לא סתם מראים הסקרים שירושלים היא העיר שתושביה הם המרוצים ביותר בארץ. ביום ירושלים הזה, יותר מתמיד, כל אחד מאיתנו יכול להגיד בגאווה גדולה – אני ירושלמי חג ירושלים שמח".

לפני ישיבת הממשלה העניק ראש העיר ניר ברקת יחד עם ארבעה תלמידות ותלמידי בתי הספר בעיר, שכולם נולדו בירושלים, שי מיוחד מאת העיר ירושלים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

אחת התלמידות היא מתן ולד, בת 10, נכדתו של סרן במיל' רמי ולד ז"ל, ששירת בחטיבה 55 ונפל בקרב לשחרור גבעת התחמושת שמלחמת ששת הימים.

ארבעת התלמידים העניקו לראש הממשלה תמונה מסערת הקרב לשחרור גבעת התחמושת בה נראים הצנחנים לוחמים באזור מגדל המים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "לפני ארבעים ושבע שנים אוחדה ירושלים והיא לעולם לא תחולק עוד. מאז אותו יום, ירושלים התפתחה, היא משגשגת והיא פורחת".

"אנחנו נפגשים כאן מידי שנה כדי להבטיח שהשגשוג הזה יהיה גדול יותר, שהבנייה רחבה יותר, ושהפריחה תהיה מלבבת יותר. אנחנו מחויבים לירושלים הבנויה, השלמה והמתפתחת כדבר שהוא ציווי היסטורי של עם ישראל. שמעתי שיש מישהו שרוצה לבטל את היום הזה כחג לאומי – ואני אומר - זה לא רק חג לאומי זה נס לאומי בקנה מידה היסטורי. עם ישראל תמיד ידאג לירושלים הבנויה והשלמה".