משה גפני ואחמד טיבי ביציאה ממשרד המשפטים
משה גפני ואחמד טיבי ביציאה ממשרד המשפטיםלשכת ח"כ גפני

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) נועדו היום (רביעי) עם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין ואנשי משרד המשפטים, בעקבות ההחלטה לזכות במע"מ ברכישת דירה רק יוצאי צבא.

חברי הכנסת העלו את האפליה הקשה, לדבריהם, שנגרמת כתוצאה מהחוק הממשלתי. גפני אמר כי מדובר באפליה שאין לה מקום במדינה מתוקנת, "מדובר בתקדים מסוכן ובמדרון חלקלק שאין חזרה ממנו, מחר יגידו שרק מי ששירת בצבא יקבל שירות רפואי במדינה או חינוך ורווחה, המדינה אינה יכולה להתנות שירות כה בסיסי לחלקים כאלו או אחרים באוכלוסיה".

ח"כ אחמד טיבי אמר כי מדובר בדריסת הדמוקרטיה ברגל גסה, "לא יתכן שמאות אלפי אזרחים יופלו לרעה בגלל שהממשלה רוצה לתת הטבה לחלק מסוים בחברה הישראלית. מדובר באפליה בוטה, בגזענות ממש ובמהלך אנטי דמוקרטי שאין דומה לו בעולם המערבי".

טיבי הוסיף כי "למה לעצור את זה במע"מ על דירות, אולי גם יתנו עדיפות בטיפול בחדרי מיון למשרתים בצבא?".

בפגישה המורחבת נכחו מלבד חברי הכנסת גפני וח"כ טיבי, עו"ד יהודה וינשטיין היועץ המשפטי לממשלה, סגנו עו"ד אבי ליכט, ראשי משרד המשפטים, ועוזריהם של חברי הכנסת.

היועץ המשפטי לממשלה אשר שמע את הטענות באריכות אמר בתום הפגישה המורחבת כי תיבדק רמת המידתיות של החוק אשר טרם אושר בכנסת, והם לא יאפשרו פגיעה בעיקרון השוויון ובמידתיות.

חברי הכנסת גפני וטיבי אמרו בתום הישיבה כי במידה והחוק יעבור, הרי שהמדינה החליטה במודע ללכת על מהלך שהוא כל כולו אפליה וגזענות, "כל אזרח בישראל ראוי לקבל שירות חיוני של קורת גג, ולפי המצב כעת - הממשלה רוצה לסייע בדיור רק לחלק מהאזרחים, אין לכך מקום באף מדינה מתוקנת, וחייבים לעצור את המגמה הזו".