חוגגים את שחרור ירושלים בקרית ארבע חברון.

תלמידי בתי הספר היסודיים התחברו במופע 'ריקודגלים' מרהיב וססגוני יחד עם חיילי צה"ל, בהיכל התרבות של קרית ארבע חברון.

עם כניסתם צפו הורים, מורים ואורחים רבים במופע דגלנות של תלמידי בית הספר "גוונים". המופע שולב עם סרטון על שחרור העיר ירושלים ודברי ברכה ממנהל אגף החינוך במועצה, אבי שושן ואישי ציבור תושבי הקריה. לאחר מכן יצאו תלמידים מכל בתי הספר לעבר מערת המכפלה בשירה וריקודים שבידיהם דגלים ובלונים.

בדרכם למערה עצרו התלמידים ב"בית השלום" שם קיבלו את פני הצועדים הצעירים, תושבי הבית יחד עם ראש המועצה, מלאכי לוינגר. הם ערכו תפילת הלל חגיגית, להודיה על נס שחרור ירושלים וחברון בעבר ועל נס גאולת "בית השלום" בהווה. "אתם מתחברים להיסטוריה כאשר אתם צועדים ממש באותם דרכים בהם צעדו האבות, האימהות ועולי הרגל לחברון", אמר לווינגר.

עוד ציין לווינגר כי העיר חברון ששוחררה ללא ירייה אחת, סימלה את ההבנה וההפנמה של תושביה הערבים שהחזרה של יהודים לעיר האבות וההחלטה להקים מחדש את קרית ארבע חברון הוא תהליך טבעי וברור במיוחד כשעננת תרפ״ט ריחפה עדיין באוויר.

ראש המועצה אף סיפר לתלמידים כי לפני 35 שנה בהיותו ילד, הצליחה משפחתו להיכנס אל "בית הדסה" בחברון בחשכת הלילה בדיוק בתקופה זו, ומאז המקום מאוכלס ביהודים. "כשנכנסנו לאחרונה אל "בית השלום" חוויתי את אותה התרגשות גדולה", הבהיר לווינגר והוסיף כי חזרת עם ישראל לארצו, לבירתו ולמקום חייהם של אבות האומה היא התשובה הניצחת לכל אלו שניסו לגרשנו מכאן, "אני שמח לראות שילדי קרית ארבע חברון מתהלכים בחופשיות בשכונותיה השונות של עיר האבות".

במקביל לצעדה בקרית ארבע, כחלק מאירועי יום ירושלים ושבוע החינוך במועצה, קיימו היום כ-500 בני נוער מקרית ארבע חברון מסע אופניים לזכרו של קב"ט של קריית ארבע, יצחק בואניש, הי"ד, שנהרג לפני 11 שנים בקרב גבורה בציר המתפללים בחברון.

המסע, שלווה בשירה, ריקודים והתרוממות רוח, החל בשעות הבוקר בסמוך לגני הילדים והקטנטנים נופפו לשלום וחילקו לרוכבים בלונים צבעוניים. המסע נמשך עד לשעות אחה"צ, לאורך ציר 60 לכיוון שכונת גילה ומשם לתחנת הסיום בארמון הנציב שם התקיים גם טקס הסיום.