האחים המוסלמים
האחים המוסלמיםרויטרס

תנועת האחים המוסלמים בקנדה מהווה איום ביטחוני ויש צורך לחקור לעומק את פעילותה, זו מסקנתו העיקרית של דוח שכותרתו "האחים המוסלמים בצפון אמריקה", ואשר הוכן בידי טום קיגין, עד מומחה בנושא הטרור וחבר בארגון Terrorism and Security Experts of Canada Network. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

קיגין קרא לממשלת קנדה לעקוב אחר הארגונים המזוהים עם תנועת האחים המוסלמים, אותה הגדיר איום החמור יותר מזה של אל-קאעידה, לאור חתירתה להחליש את החברות הדמוקרטיות מבפנים ולייבא לתוכן את האידאולוגיה האסלאמית מבית מדרשם של חסן אל-בנא וסייד קוטוב, שהנהיגו את האחים המוסלמים במצרים.

הדוח מציין, כי תנועת האחים המוסלמים בקנדה מקימה ארגוני חזית, שנועדו להשיג כוח פוליטי וכספים שהיא מגייסת מועברים לגורמים הקשורים לטרור.

כדי להתמודד עם האיום ממליץ קיגין למפות את הארגונים שלהם זיקה לאחים המוסלמים אידאולוגית, ארגונית ובדרגי ההנהגה, ולבחון את מעמד עמותת הצדקה שחלק מארגונים אלה קיבלו ברבות השנים.

ועוד בתחום הטרור – השבוע פורסם, כי אזרח קנדי נוסף, המחזיק גם באזרחות לבנונית, נהרג בסוריה בקרבות עם המורדים. מדובר בפעיל חיזבאללה, פווזי איוב, שמילא תפקיד פיקודי בארגון הטרור השיעי ושמו הופיע ברשימת המבוקשים של ה-FBI.

איוב התגורר בטורונטו ובמישיגן לפני שעבר ללבנון. בשנת 2002 הוא נעצר בחברון בידי כוחות הביטחון הישראליים לאחר שנחשד בפעילות טרור. הוא שוחרר מהכלא ב-2004 בעסקת חילופי שבויים.

חסן אל-חאג' חסן, פעיל אחר של חיזבאללה, אף הוא אזרח קנדי שלו אזרחות נוספת לבנונית, הינו פעיל חיזבאללה והוא חשוד בהשתתפות בביצוע פיגוע הטרור באוטובוס התיירים הישראלי בבולגריה (יולי 2012).